IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Безплатните игри вгорчиха резултатите на Electronic Arts

Компанията от традиционния бранш за компютърни и конзолни игри очаква да приключи годината на загуба

10:44 | 08.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Традиционният бранш се уповава на &quot;хардкор&quot; геймърите. <em>Снимка: Getty Images Sport</em></p>

Традиционният бранш се уповава на "хардкор" геймърите. Снимка: Getty Images Sport

Гигантът в областта на електронните игри Electronic Arts (производител на хитове като „FIFA“, „Battlefield 3“) разочарова вчера борсата със своята годишна прогноза. В понеделник в следборсовата търговия акциите отчетоха спад от почти 6 на сто, като минусът достигна и 10%, предаде Ройтерс.

Докато инвеститорите не бяха много разочаровани от резултатите за приключващото в края на март четвърто фискално тримесечие, перспективите за текущото тримесечие и цялата година са значително под пазарните очаквания. Освен това за годината Electronic Arts очаква нетна загуба.

Причината за смирената прогноза за продажба е отлагането на едно хитово заглавие. Върху печалбата натежава допълнително и планираната инвестиция от 80 млн. долара в игри за следващото поколение конзоли, заяви главният изпълнителен директор Джон Ричитело в телефонна конференция. За кои устройства става въпрос, той не уточни. Официално обявено досега е само, само че Wii U на Nintendo трябва да се появи до края на годината.

Обявената инвестиция е ясен ангажимент към пазара за конзоли. Надеждата на игралната индустрия е, че все още има достатъчно хардкор геймъри, които търсят допълнителната стойност на преживяването с игри, за които имат нужда от конзола.

През последното тримесечие Electronic Arts успя да повиши приходите си на годишна база с почти една четвърт до 1,37 млрд. долара. Печалбата нараства от 151 до 400 млн. долара.

За цялата година обаче заради загубите от предишните тримесечия Electronic Arts отчита печалба от едва 76 млн. долара. Все пак това е значително по-добър резултат от загубата от 276 млн. долара за 2010 г.

Онлайн игри: Проклятие или възможност?

Бизнесът на оператора за игри обаче е обхванат от колебания. През някои тримесечия особено популярните игри вдигат бързо нагоре цифрите, в други тримесечия високите разходи за развойна дейност се отразяват в отчетите.

Традиционният бранш на производителите на компютърни игри попадна под силен натиск от евтините игри за смартфони и таблети, както и от онлайн игрите. Те струват значително по-малко от конзолните игри, но също могат да предложат на потребителите занимание за дълги часове.

В последните месеци Electronic Arts инвестира сериозни суми в мобилни игри и придоби редица малки доставчици в сегмента. Със "Star Wars: The Old Republic", концернът се намеси и в бизнеса с онлайн игри. Въпреки това ролевата игра успя да привлече твърде малко играчи пред компютрите.

Само през четвъртото тримесечие 400 000 абонати са казали "сбогом" на играта, обяви EA. По този начин концентрацията върху онлайн ролевите игри, в които EA е вложила суми, непознати в 30-годишната ѝ история, не се е изплатила.

Класическите доставчици на игри, като EA и Activision Blizzard, се опитват все по-засилено да привлекат дългосрочно клиенти с помощта на абонаменти модели. Activision успя да стори това най-добре с „World of Warcraft". През изминалото тримесечие играта е имала повече от 10 млн. абоната.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:39 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още