IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Анди Джаси: Amazon все още е в зората на медийното си развитие

Компанията има големи амбиции в сферата на развлеченията

11:29 | 15.09.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси коментира пред CNBC, че компанията има големи амбиции в сферата на развлеченията – от предаване на спортни събития на живо до оригинално съдържание за абонатите на Prime.

„Все още сме в зората на медийното си развитие“, посочва Джаси. „Имаме чудесен старт, но вярваме, че имаме възможността да предоставим уникално преживяване при гледане на нашите клиенти чрез наистина оригинално и творческо съдържание“.

През май Amazon обяви, че ще придобие MGM Studios за 8,45 млрд. долара – ход, който до голяма степен беше смятан като начин да се подчертаят нарастващите амбиции на компанията в Холивуд. Освен това интернет гигантът инвестира агресивно в медии и развлечения. Той похарчи 11 млрд. долара за съдържание за своите видео и музикални стрийминг платформи през 2020 г., спрямо 7,8 млрд. долара за предходната година.

Телевизионният сериал „Властелинът на пръстените“ се очаква да дебютира през септември 2022 г. Първият му сезон ще струва поне 465 млн. долара – безпрецедентен бюджет за стрийминг предаване.

Стотици милиони хора по света вече гледат оригиналното съдържание на Amazon, посочва Джаси в едно от първите си интервюта, откакто стана главен изпълнителен директор на мястото на Джеф Безос.

Междувременно Amazon все по-ясно отправя поглед към съдържанието, свързано с предаване на спортни събития на живо, и се надява да привлече повече зрители, превръщайки ги в абонати на Prime. Източници коментират пред CNBC, че Amazon има голям интерес към абонаментната услуга Sunday Ticket  на Националната футболна лига (NFL) в Съединените щати и води преговори по този въпрос.

Джаси отказва да коментира апетита на Amazon към Sunday Ticket, но твърди, че има „много важно партньорство“ с NFL, цитирайки предишните споразумения на Amazon Web Services с лигата.

Новата серия от телевизори на Amazon може да послужи като нов формат за комбиниране на развлечение и търговия, посочва Джаси. Телевизорите разполагат със софтуера на Amazon Fire TV и с гласовия асистент Alexa.

„Все повече хората ще пазаруват по тези механизми“, твърди Джаси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още