IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Засилващата се конкуренция препъна растежа на Алкомет

Продажбите се увеличават с 15%, но разходите за материали имат изпреварващ ръст от 19,4%, печалбата спада с 41%

12:14 | 01.02.18 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Автоматична линия за рязане на профили. <em>Снимка: дружеството</em></p>

Автоматична линия за рязане на профили. Снимка: дружеството

Шуменският производител на алуминиеви изделия Алкомет АД приключва 2017 г. със спад на печалбата от 41% до 16 млн. лв.

Продажбите се увеличават с 15% до 363,7 млн. лв., но разходите за материали имат изпреварващ ръст от 19,4% до 287,6 млн. лв. поради силното поскъпване на материалите, основно алумниев блок и скрап.

„Основният фактор за намалените нива на печалба спрямо рекордната в историята на Алкомет АД 2016 година е пазарният натиск, който обуславя оптимизация на продажните ни маржове“, обясниха от дружеството още в полугодишния отчет и сега потвърждават пазарната ситуация за увеличена конкуренция при изкупуването на суровина и реализацията на продукцията.

Разходите за материали са с основен дял в себестойността на продукцията с тегло от над 83% и затова поскъпването им ограничава печалбата на Алкомет АД. 

ОБОБЩЕН ОТЧЕТ ЗА ПЕРИОД:
От началото на годината

Разходите за възнаграждения и осигуровки се увеличават с 9,7% на годишна база до 24,6 млн. лв. за 2017 г. Темпа на повишение е по-бавен от този на продажбите като цяло (с 15%), но всъщност е проблемен, защото трябва да се сравни не с реализацията като пари, а като количество. Произведената продукция нараства само с 1,96%, като основните мощности са били заети на 100%. Повишението на разходите за персонала е с 2,2 млн. лв. в абсолютна стойност.

Основният продукт е домакинското алуминиево фолио, чиято продукция възлиза на 19 827 тона през 2017 г., следван от стандартни профили - за 17 085 тона и други - за общо 67 163 тона. 

Дружеството е силно експортно ориентирано, като едва 5,2% от продукцията се падат на българския пазар. С най-голямо тегло в реализацията е Германия с 24,8%, следвана от Полша с 15,9%, Италия с 11,9%, Испания с 8,8%, Франция с 5,2%, Австрия с 4,5%, Великобритания с 3,4%, Дания с 3% и Белгия с 2,8%.

Основните акционери в Алкомет АД към 31 декември 2017 г. са Алуметал АД със 73,25% и FAF METAL SANAYII TICARET AS с 16,86%.

Акциите на Алкомет АД поевтиняват с 12,77% през последните 12 месеца до 15,1 лв. за акция и 271 млн. лв. пазарна капитализация. Разпределен е и брутен дивидент от 0,44992 лв. за ценна книга.

Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

Свързани компании:

Алкомет АД(ALCM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още