IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зареждането на електромобил – като безплатен интернет, предлаган в заведенията

Необходимо е да се обособи единен подход между операторите на зарядни станции, посочва от своя страна Орлин Радев, ръководител на AMPECO

21:11 | 09.02.22 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Електрическата мобилност и по-специално зареждането на електромобили ще се превърне в услуга, подобна на достъпа до интернет, заяви Фиона Хауърт, главен изпълнителен директор на британската компания за отдаване под наем на електрически коли Octopus Electric Vehicles, в четвъртия панел на събитието EVision22, организирано от Eurelectric.

„Зареждането започва все повече да се превръща в услуга като безжичен интернет, какъвто се предлага в различните заведения“, изтъкна Хауърт, добавяйки: „Представете си, че спирате до такова заведение или в хотел, където ви се предлага като безплатна опция да заредите вашия електромобил“.

Нейната компания предлага над 50 различни електрически модела автомобили под наем, възползвайки се от разширяващата се зарядна мрежа във Великобритания.

ev1 ev1

„В страната има над 18 000 обществени зарядни станции, като всеки месец техният брой нараства с над 400 обекта“, посочи Хауърт. „Това е внушително в сравнение с едва 8400-те бензиностанции“, добави тя.

Хауърт сподели, че общите инвестиции на британското правителство и частния сектор надхвърлят 1,38 млрд. паунда в зарядна инфраструктура до момента.

„В същото време все повече хора инсталират домашни зарядни пунктове. Някои от тези хора, по подобие на Airbnb, предлагат за ползване своите съоръжения срещу заплащане“, допълни Хауърт.

ev2 ev2

Тя коментира и ползите от употребата на електромобили – по-ниските месечни разходи, до 80% по-ниски разходи за енергия и до 70% по-ниски разходи за поддръжка.

Хауърт сравни два автомобила, които нейната компания отдава под наем – BMW Series 3 и Model 3 на Tesla. При конвенционалния автомобил месечната лизингова такса възлиза на 285 паунда при 482 паунда допълнителни разходи, свързани с такси и гориво. В същото време месечната лизингова такса за Model 3 достига 425 паунда при 26 паунда допълнителни разходи. Така в крайна сметка общите месечни разходи за наем на Model 3 (451 паунда) остават по-ниски от тези за BMW 3 (767 паунда).

ev3 ev3

Хауърт добави, че през 2021 г. 41% от поръчките за автомобили на компанията ѝ са свързани с модели на Tesla.

Темата за зарядната инфраструктура коментира и Орлин Радев, основател и главен изпълнителен директор на AMPECO – компания за софтуерни решения за операторите на зарядна инфраструктура. Според него е необходимо да се обособи единен подход между операторите на зарядни станции, така че да се улесни достъпът за потребителите. За да се постигне това, зарядната индустрия ще има нужда от софтуерни решения, добави той.

По отношение на снабдяването с електроенергия оборудването играе важна роля в осигуряването на стабилна и достъпна инфраструктура, като основните предизвикателства тук са свързани със софтуера, смята Радев.

Той коментира и ролята на данните в процеса на оптимизация на зарядната мрежа. Радев посочи, че при обслужването на търговски автопарк е важно компанията-оператор да е запозната с характеристиките на всяко едно превозно средство. 

„Използваме отговорно данните, за да подобрим нашите услуги при зареждането за операторите на зарядни станции“, изтъкна Радев.

Той е убеден, че светът се е насочил към повратна точка, след която електрическата мобилност ще владее пазара.

В дискусията се включи и Брайън Палмър, представител на Amazon. По думите му основната мисия на американския лидер в онлайн търговията на дребно е изградена около желанията на потребителите.

„А потребителите искат от Amazon да бъде лидер в борбата с изменението на климата“, изтъкна Палмър.

Той очерта и целите на компанията по отношение на климатичните промени.

„Amazon се стреми да премине изцяло към възобновяема енергия до 2025 г. и да стане въглеродно неутрална до 2040 г.“, сподели Палмър. „Също така, до 2030 г., 50% от доставките на Amazon трябва да бъдат климатично неутрални“, добави той.

Според него е нужно да има ясна координация между бизнеса и политиците по отношение на климатичните промени и електрическата мобилност.

Той коментира и мащабната поръчка на Amazon за изграждане на 100 хил. електрически микробуса от Rivian, като заяви, че с това онлайн търговецът доказва своя ангажимент към борбата с изменението на климата.

„Не е нужно да убеждаваме когото и да било в необходимостта да се предприемат перки, когато постоянно се сблъскваме с щетите от климатичните промени“, изтъкна Палмър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 3
дядя Вова
преди 2 години
Карай, пропаганда да става..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
doba
преди 2 години
https://***.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/zadava-se-nov-danyk-za-vodachite-na-e-koli-6137700 - безплатно е само сиренцето в капана за мишки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още