IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електромобилите може да се окажат заплаха за мрежата в Европа

Във Великобритания Ofgem дори се появи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия

15:27 | 19.09.20 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Alex Kraus/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори, пише Automedia.bg. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия и да могат да го прекъсват, когато сметнат за нужно. Подобна мярка е обсъждана в поне още четири държави в Западна Европа.

В британския доклад, изготвен от DCUSA, се казва, че „Електрическите мрежи във Великобритания не са предвидени да поемат значителното допълнително потребление, което потребителски устройства като зарядните за електромобили изискват“. За да се реши проблемът, електропреносните дружества трябва да получат дистанционен контрол върху зарядните чрез свързването им с т. нар. Smart Meter инфраструктура. По този начин те ще могат да прекъсват подаването към зарядните устройства в моменти на пиково потребление.

В реалния живот това би изглеждало така: предстои ви пътуване до съседния град и имате два часа да попълните капацитета на батерията. Заради натоварването на мрежата обаче зарядното ви е прекъснато и ще трябва да измислите друг транспорт. Предложението не предвижда каквато и да било форма на компенсация за потърпевшите, които на всичкото отгоре ще поемат разходите за инсталирането на интелигентен електромер от ново поколение.

Великобритания е от страните с най-активна политика за налагане на електромобилите, и правителството обяви, че ще забрани двигателите с вътрешно горене в близко бъдеще. Досега политиците уверяваха, че мрежата може да понесе допълнителното натоварване, което нямало да е повече от 10% над сегашното. Експертите обаче твърдят друго.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 3 години
...или едно е да говориш накуп и - ама съвсем друго - да представяш решения?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 3 години
Зелка, дай дефиниция на капацитет на мрежа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 1
zelka007
преди 3 години
пхаха ... ще чака някой някъде по света , импа от форума да му налива акъл кое как няма да стане ... :))) ... разтърси се из мрежата , има си цели отдели за планиране на електропреносна мрежа , внедряване на смарт мрежи , симулационни модели "какво ще стане ако ..."даже има доста достъпни доклади от по 50-100 страници , какво и как трябва да се прави ... и хората си го изпълняват , по норвежко , немско , че даже и тук в БГ текът такива внедрявания ... :))) ... дори и в ингилизко си ги изпълняват необходимите мероприятаия за преминаване към електрификация на транспорта ... материалът е просто закачка ...п.с. разбра ли , хитачи са отказали да строят два хилядника в ингилизко , много малко дава правителството за 30-40 години гарантирано изкупуване на ток , не били навити на 170лв за мегаватчас , искали отгоре , пък ония стиснатите не дават . ядренета енергетика утича , както и бензиноколонките впрочем ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 1
xapoznai
преди 3 години
Това е ясно отдавна. Говорим за количества енергия надвишаващи в пъти сегашните количества, не знам как са решили че са 10%. Решението е следното - скоро слънчевите панели ще произвеждат най-евтиния ток (ако не го правят и вече в момента,а в бъдеще ще е направо без пари), който ще трябва да се складира и тук идва ролята на електромобилите. Въпроса е да се произвежда достатъчно близо до консуматора за да може мрежата да не се претоварва. Като цяло малко ми изглежда като сай-фай, но теоретично с добро планиране би могло да се постигнат отлични резултати.Подчертавам, че проблемите които говорим ще минат 10години дела на електричките в момента е смешно малък така че има достатъчно време за промени!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 2
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Горкото Мите, с огромния си комплекс за малоценност, което се самонарича "батко ви император", но всъщност прилича повече на кака ...или нещо в среден род, дето изплезва език от тежестта на 2 бири Ариана...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 2
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Електромобилите щели да предизвикат недостиг на ток...хаха, сигурно така са говорили и срещу парните локомотиви, че ще има недостиг на въглища и срещу ДВГ - че ще има недостиг на петрол...В историята е пълно с лузъри, които плюят по новото и еволюцията. Така е било, така е сега, така и ще бъде.За щастие еволюцията не се движи от тях.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 6
Императорът
преди 3 години
Опааа.... кой говори това от месеци? Не бе ли батко ви Император? Само наблюдавайте как полека-лека ще признаят, че електромобили ще предизвикат и тежък недостиг на точец... ама дано не се усетят късно....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 6
ing5rov
преди 3 години
*** , такива статии ти ядат хляба ... : )))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 4
zelka007
преди 3 години
"...заплаха за мрежата в Европа..." пък се пише за ингилизите ... :))) ... ние в БГ сме изпреварили събитията малко , капацитета на нашата мрежа е към 11GW ... и освен това ЕСО ще инвестират за десетина години над 1,3млрд. в подмяна съществуващи електропроводи и построяване на нови 6 от 400kV ... с цел интегриране на нови ВЕИ източници ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още