Книжата на Tesla отчитат нов исторически връх в стойността

От началото на годината акциите на концерна са поскъпнали с 269%, като четвърто поредно тримесечие на печалба може да му осигури място в S&P 500

   1| 2    
2
 
4
 
11
zelka007 до: Зеления
преди 4 седмици
хмм ... тесла никога не е била автомобилна компания . автомобилите са част от портфолиото й . тесла е иновативна компания и мъск никога не е заявявал , че ще работи за изплащане на дивиденти ... :))) ... даже бих се обзаложил , че до 2028 няма да изплаща дивиденти . човекът има визия да преформатира света , има си идеи и си ги изпълнява последователно и неотменно . и като иновативна компания не е необходимо да работи на печалба . преди 10 години някой вярвал ли е , че ще електрифицира транспортът в световен мащаб ... ?! ... ама на , електрифицира го масово ... :))) ... всички големи автопроизводители преобразуват заводите си в производство на електрички , всички вече имат по няколко електрички в гамата си , някои до 5 години ще имат вече само електрички . в държавите масово се ограничават колите на ДВГ , да не кажа в европа сигурно няма да има държава дето да се продават ДВГ след 2035 ... :))) ... тече ли преформатиране на светът според неговата визия ... ?! да/не ... ?!

не мисля , че са го интересували дивидентните инвеститори ... не виждам смисъл в злобата с която се пише за него постоянно и се коментира . той се е финансирал от съмишленици по-скоро . заемите си ги покрива успешно засега .

какво промени . премахна един куп движещи се части от автомобила - двигателя , предавателната кутия , ауспусната система , охлаждащата система . остана кормилната уредбва и ходовата част . премахна един куп регулярни обслужвания - смяна на масло , филтри и ремъци , водна помпа , ауспуси . ако караш внимателно за половин милион километра сменяш само гуми ... :))) ... теслите си държат цена и то още първите модели , докато за който и да е друг модел кола не е същото .

поради малкото движещи се части , постигна много силна вертикална интеграция на доставките , същото не важи за обикновенните автопроизводители . големите паечалби в един автопроизводител са изнесени в маркетинговите отдели , в развойните отдели , в дилърите . той обедини произвводството с развойният отдел до ниво дето вечерта измислят нещо , утре го инсталират вече на колите . което е типично за него по принцип , видимо и при другите му фирми . съкрати маркетинга до 10 човека ... :))) ... мдааа ... елиминира изцяло дилърите и продава директно на крайни клиенти ... :))) ... анатема в автобизнеса ... :)))

понеже никой не искаше да строи зарядни станции си направи световна мрежа и му дреме за другите , понеже злобеят доста както импа под материали за тесла , на неговите станции не се зареждат други автомобили . и сега един куп автопроизвоители ревът за държавна помощ да се строят такива станции с държавни кинти за да си продават електричките . големият мустакат мъж на мерцедес скоропостижно го пенсионираха, защо до последно твърдеше че това с електричките е физически невъзможно ... и го пенсионираха защото проспа иновациите в бранша . от вагонетките се биеха в гърдите че ще инвестират $1млрд в производство на батерии , мъск им каза че са объркали порядъка ... :))) ... сега ревът всички европейски производители вкупом за държавна помощ и финансиране на батерийни заводи ... в момента текът преговори за 7 големи завода в европа с капацитет гигавати и финансиране от европейската банка за развитие , щото някой е проспал нещо някъде ... :))) ... сам с/у всички ги обърна да правят това което си е наумил ... :)))

направи колите отворени системи , с ъпдейти на компютрите постига нови функционалности ... никой друг не го прави . не е нужно да ходиш до сервиз ... :))) ... днес имаш кола с едни параметри , утре имаш кола със софтуерен ъпдейт и батерия дето има по-голям обхват , или може да паркира сама , или може да кара по магистрала сама ... вагонетките се напъваха да правят система за автономно шофиране и накрая казаха , че това дето са постигнали в тесла те няма да могат да го направят в обозримо бъдеще и прекратяват програмата си . а алгоритъма по който взима решения автопилотът на тесла е публичен . мъск го публикува преди време ... :)))

тесла произвеждат мега батерии и играе на пазара на енергия в световен мащаб ... изважда от играта газовите централи ... :))) ... колко е автомобилно това ... ?!

тесла има софтурна платформа която търгува самостоятелно с ток , регистрирана е на европейската енергийна борса и оперира . създава виртуална електроцентрала , направена е да работи с всякакви мегабатерии , слънчеви и вятърни паркове , не само техните ... :))) ... колко е автомобилно това ... ?!

тесла произвежда така наречените слънчеви покриви , инсталираш си автономна система за захранване на къщата + евентуално и зареждане на автомобила ти ... доволно има вече по мрежата хора с инсталирани такива системи и коли тесла в гаража ... поинтересувай се , има из мрежата форуми и клипчета , хората се хвалят ... :))) ... колко е автомобилно това ... ?!

тесла заедно с curevac (онези същите дето мислят иновативни ваксини против рак и ковид19) разработва революционен биорекатор на РНК . това поне от две години е факт . имат подадена патентна заявка юни 2019 за принтерът ... :))) ... колко е автомобилно това ... ?!

за капак роудстъра на тесла дето ще излезе в края на 2020 , ако не им мине котка път , ще има обхват 998км ... :))) ... батерията е тяхна разработка ...

мога още да пиша ... има ли смисъл ... ?!
1
 
4
 
10
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
няма как тесла да попадне в сп500 - там компании на постоянна загуба не приемат!
при 300 000 продадени тесла коли за 2019 с/у над 10 000 000 коли за тойота и над 10 000 000 продадени за фв. Няма как тесла да е по скъпа от тях.
И тойота и фв са на печалба не само за 2019, но и за десетки години назад - тесла няма една годишна печалба!
Кой купува коли на ток за близо и над $40 000, която след около 1300 зареждания се нуждае от нова батерия за $7 000 при наличието на голф, корола и сивик за под $20 000?
На голфа резервоара да кажем е 40 литра или 500км се изминават с него и остава 40 литра и 500км и след 20 години. На тесла "резервоара" като чисто нова ако е 500 км, то той се "свива" - деградира със около 2.5% на година. Ако като ново ЕВ-то може да измине 500км макс след 10 години макса му ще е под 375км, като всяка година ще губи между 10 и 20 км пробег.
Ако заредиш до горе голфа - 40 литра, паркираш го и идеш на почивка за месец, пак ще имаш 40 литра или 100%. Не след месец, а и след година. ЕВ-то докато е по нова батерията ще държи повече заряда, но ще губи по няколко % на седмица - зависи от много работи колко точно. След месец вероятнио ще е на около 80%-90% ако си я оставил на 100% и е чисто нова, на 5 години може и да пада до 50-60% след месец престой.
Ако батерията се остави "суха" или се зарежда до 100% то нейните цикли на живот и зареждания намалят от 1300 до много по - малко. Това е огромен проблем за покупка на старо - как да се оцени колко цикли остатък живот има солено скъпата батерия!
Много купувачи не ги отчитат тези неща преди покупката, но ги разбират много скоро след това. Предвижването на ток наистина е по-евтино от бензин/дизел и газ вероятно, но сапътстващите загуби са огромни и немогат да бъдат преодолени при сравнения с корола, голф, сивик, заради огромната - над двойно цена на придобиване, скъпата батерия и качеството и.
Докато няма пробив при постигане на по-ниски цени на батериите и по-добра технология - без изброените големи загуби ЕВ- остава остава един непрактичен автомобил за бедни хора като българите. ЕВ-то е един нерентабилен автомобил за мечтатели. ЕВ-то може да реши екологични проблеми само ако използва ел.енергия придобита от ренюъбъблс - солар, вятър, термал... ако се зарежда от въглища, газ, или аец е еко провал.
Колкото повече потребители установят тези истини, толкова повече цената на акциите на тесла ще пада, както ще пада и в следствие на конкуренцията и
1
 
2
 
9
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Все пак не исках да обиждам зелката, че това е балон, както се опитах да споделя в коментар 3.
2
 
2
 
8
Colossus до: Зеления
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Малко надценена викаш? Естествено, че цената няма да продължи да катери, толкова и беше, до края на годината ще е под 400
3
 
2
 
7
0pk до: zelka007
преди 4 седмици
Оф и ние го чакахме това светло бъдеще, пък то едно дойде...
1
 
2
 
6
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Само да споделя, че съм карал S-ка и много ме радва като кола, но според мен като компания е малко надценена. Това не означава че цената на акцията няма да продължи да катери както се трърдеше в коментар 1.
2
 
1
 
5
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Forward P/E 133.97
Sales past 5Y 50.40%
3
 
6
 
4
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Любителите на лалета никога не свършват.
1
 
5
 
3
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Зелка, склонен съм да се съглася с Императора. При 400$ на акция на Тесла, отговаряше на пазарната капитализация на другите 3 големи Американски производителя. Кажи честно колко очакваш да е разстежа на Тесла, че към сегашния момент да е 4ри по-голяма от общия сбор на 3-те големи. Може да видиш първите 3 колко работници и коли произвеждат.
2
 
5
 
2
zelka007 до: Императорът
преди 4 седмици
нормално импе , те са в началото на пътя и ги чака светло бъдеще , другите приключват . тепърва ще закриват заводи и ще съкращават хора , докато тесла строи нови и назначава хора . в европа и усато масово се забраняват продажбите на автомобили с ДВГ до 2035г . остави теслата , видя ли rivian какво са събрали като инвестиране ...
   1| 2