IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пандемията увеличава разделението между традиционната и онлайн търговията

В САЩ онези, които разчитат на физически магазини, се борят за оцеляване

15:20 | 04.04.20 г. 9
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Пандемията на новия коронавирус засилва дигиталното разделение в САЩ, като увеличава печалбите на бизнеса, който стига до потребителите онлайн. Същевременно бизнесът, който разчита на по-традиционни модели за развитие, се бори за оцеляване, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Според някои анализатори процесът ускорява промени, които вече са в ход в някои части на американската икономика, по начин, който може да продължи дълго след отминаването на здравната криза. „Това, през което преминаваме в момента, е внезапна и екстремна версия на това, което беше много по-дълга, бавно движеща се тенденция“, коментира Джед Кокло, главен икономист в уебсайта за намиране на работа Indeed.

Много традиционни търговци на дребно, които от години наблюдават спад на трафика в магазините си заради онлайн конкурентите, сега затвориха обектите си, докато онлайн играчите преживяват бум на продажбите. Сектори, които отдавна се съпротивляват на това да преминат онлайн, сега се присъединяват към тренда. Лекари и терапевти разчитат на телемедицински решения, а кабинетите им са сравнително празни, йога студиата и други места за спорт предлагат тренировки от разстояние, а училища и университети прехвърлиха часовете си онлайн.

Медийният бранш вижда отдавнашна тенденция да набира сили. Макар че коронавирусната пандемия привлича много читатели в уебсайтовете, кризата засяга вече борещите се с проблеми местни издатели, които разчитат на спадащите рекламни приходи.

Преходът засяга и работниците. Онези, които могат да работят онлайн, все още получават заплати, докато онези, които зависят от личния контакт с хора, страдат. Рекордните 3,28 млн. души са кандидатствали за помощи за безработица в седмицата, завършила на 21 март, след като все повече обекти в САЩ затварят врати. Икономистите, анкетирани от Wall Street Journal, прогнозират, че ще още 3,1 млн. души ще подадат заявления в седмицата до 28 март.

Големият въпрос според икономистите е дали промените, създадени от този изненадващ, принудителен експеримент, ще станат постоянни след отминаването на пандемията. Ако това се случи, то може да трансформира американската икономика и да я отвори за нови видове бизнес и доставчици.

Никъде това не личи толкова силно, колкото в търговията на дребно – един от секторите с най-много заети в страната – 15,7 млн. души за февруари. Тъй като щатските и местните власти наредиха несъществените бизнеси да затворят врати, за да се овладее разпространението на вируса, физическите магазини спират работа, а онлайн търговците засилват своята доминация.

Gap, Macy’s и други търговци на дребно ще пуснат в отпуск хиляди служители от тази седмица. Междувременно Walmart, Amazon и CVS Health са сред онези няколко големи компании, които търсят да наемат близо 500 хил. американци в следващите седмици – много от тях като доставчици или служители в складовете, за да се справят с ръста на търсенето, породен от пандемията.

Докато купувачите останаха далеч от физическите магазини, онлайн платформите се радваха на 24% ръст на продажбите от 1 до 17 март спрямо същия период миналата година, сочат данни на Rakuten Intelligence.

Социалното дистанциране във връзка Covid-19 и затварянето на търговските центрове и магазините, предлагащи стоки, които не са от първа необходимост, мотивират все повече потребители да пазаруват онлайн, включително мнозина, които преди не са го правили. В това число попадат и по-възрастните, които са в особен риск в момента. Пандемията подхранва онлайн търговията и в частите от пазара, където досега потребителите по-скоро се съпротивляваха, като разкрасителните и хранителните продукти.

Въпреки че все по-голяма част от пазаруването се насочи онлайн през последните години, американските потребители държат да купуват определени продукти от физически магазини по редица причини. Такъв е случаят с парфюмите, които искат да помиришат, или с грима, който искат да пробват. Хранителните стоки, които сега бележат възход, могат да са по-скъпи, а и не са достъпни навсякъде.

При индустрията за разкрасителни продукти обаче има значителна промяна от началото на пандемията. Близо 70% от продажбите на такива стоки преди това са били свързани с посещение на магазин, а сега близо 70% от продажбите на индустрията се случват онлайн, твърди консултантската фирма OC&C Strategy Consultant.

Сега, когато потребителите свикват да купуват такива неща онлайн, това може да продължи и след края на пандемията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 1 rate down comment 1
kane
преди 3 години
Разделяй и владей онлайн какво
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 0
фиг.1
преди 3 години
Няма такова нещо като безплатна доставка. Доставката винаги се плаща или от търговеца, или от потребителя. А в първия случай доставката е калкулирана в цената на стоката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 3
mrynmryn
преди 3 години
Доста стоки, особено тия над 50лв., са с безплатна доставка. Аз наскоро си поръчах едни инструменти за 30 лв и пак имаха безплатна доставка (спийди).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 1
фиг.1
преди 3 години
Ами хората които ще срещнеш по пътя? Добре, признавам, еконтоматите са някаква алтернатива. Но те все още са твърде малко и при тях има ограничения, това не е пълноценна услуга.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 1
travelboy
преди 3 години
Има Еконтомат ако си чувал.Нямаш никакъв достъп до хора.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
фиг.1
преди 3 години
За онлайн продажби ти трябват и куриери. А Еконт вече вдигнаха цените. Не ми се мисли какво ще стане, ако почнат да затварят и офиси заради болни служители.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 3
фиг.1
преди 3 години
6 600 000 безработни са значително повече от цялото работещо население, тъй че за да докажеш мисълта си, явно си добавил някоя и друга нула. А Китай за чий х** ще спира стоките? Нали ако спре износа се връщат към купичката ориз и един-два долара надница на ден?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
Нормално, за онлайн продажби ти трябва само 1 склад за стоката и хора вътре в склада, които да пращат поръчките. А за физическа магазин ти трябват и продавачи, доставчици от склада до магазина, а наемите особено на някой централни бул. в България са от сорта на 5-10к лева. Както и в моловете. А в САЩ, където разстоянията са големи, ти трябва и задължително автомобил, за да отидеш до тоя магазин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 3
дядя Вова
преди 3 години
Ъмда ве,6 600 000 безработни за 2 седмици - съпоставимо с Първата световна война.80% икономика на услугите при една карантина се лекува само с вазелин.Ако Китай спре стоките - с Втора гражданска !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още