IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стоян Проданов: Концепцията за системата "бонус-малус" е справедлива

Всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване – това е идеята на Гражданска отговорност, посочи изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс"

22:30 | 26.11.19 г. 24
Стоян Проданов: Концепцията за системата "бонус-малус" е справедлива

Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".

„Системата "бонус-малус" функционира вече сто години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на Гражданска отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов.

По думите му сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.

„Решени са редица от проблемите, които съпътстваха предните два варианта на "бонус-малус“, коментира Стоян Проданов.

Той се надява, че окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" ще стане след обществена дискусия.

"С тази наредба и мотивите към нея държавата цели да наложи силен инструментариум за намаляване на жертвите на пътя", смята изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс".

Стоян Проданов е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно – колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде Гражданската отговорност.

Той спомена за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.

„Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, напомни Проданов.

Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.

"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобилът носи при прехвърляне", допълни Стоян Проданов.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 16 rate down comment 1
пасъм
преди 4 години
Защо ще гледат всички нарушения, а не само тези, за които застрахователите да платили обезщетение ? Те какво са платили ако съм превишил скоростта с 10 км/ч
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 8
Momchil_Matev
преди 4 години
Защо трябва да се вписват водачите където и да е?Просто всеки шофьор трябва да бъде длъжен да има ГО. Имаш книжка - имаш ГО. Не платиш ГО - книжката се анулира и ако си я искаш пак - трябва да си я платиш.Така всеки ще си сяда да кара каквото и когато си иска. А който има книжка за украшение - да я връща.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 1
v_tin
преди 4 години
Koe и е справедливото- 400% при щета- 25% бонус. Защо не е по равно- 400/400. Ще има пак и от двете групи. ДЪщеря ми ожули една кола- застраховката 20 евро нагоре
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 24 rate down comment 3
Hahoto
преди 4 години
Бонус пари за застраховка, малос пари за обезщетение. Щастливи застрахователи!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още