Стоян Проданов: Концепцията за системата "бонус-малус" е справедлива

Всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване – това е идеята на Гражданска отговорност, посочи изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс"

   1| 2| 3    
2
 
7
 
24
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Защо трябва нашите да откриват топлата вода ? А иначе ЕС това иска, ЕС онова. Как е в Германия ? И точка, нашите мутри да го д...т
1
 
3
 
23
ДХДО до: abdul
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
"Това не е съвсем вярно. ГО то е на шофьора."

===

По-скоро е на името на собственика на МПС ис е сключва за всяко конкретно МПС, регистрирано в КАТ и не спряно от движение :

"Всички собственици на автомобили – физически и юридически лица – са длъжни да имат сключена тази застраховка за всяко притежавано МПС."
2
 
4
 
22
преди 9 месеца
Системата бонус-м(ф)алос ще се ще се възползва от всякакви дребни нарушения на шофьорите с цел да им вдигне застраховката до небесата. Проблемът на системата е, че обещетенията са прекалено големи и изобщо не отговарят на жизнения и икономическия стандарт на страната ни. Абсурдно е да се изплащат стотици хиляди левове обезщетения при смъртни случаи при положение, че едно 99% от българите никога не могат да изработят или спестят толкова през целия си живот. Ясно е, че човешкият живот на близките ни е безценен за нас, но все пак трябва да бъдем реалисти...
4
 
4
 
21
abdul до: ДХДО
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
"ГО за съответната служебна машина"
Това не е съвсем вярно. ГО то е на шофьора. Кой ще го плати е отделен въпрос. Редно е да го плати, който го плаща и до сега. Как ще се оправяш с шофьора си е твой проблем.

"упражняваш правото си на труд, това пада одма в съда" само в главите на тираджиите.
Те и други неща трябваше да отпаднат одма, ма някак успяха да минат през ЕП.
0
 
4
 
20
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Работещия вариант, "малус"-а да следва причинителя на щети са тези списъци с водачи, към застрахованите МПС.
3
 
3
 
19
ДХДО до: abdul
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Цената на ГО отговорност за тежкотоварен (над 25 т.) е от 1700 до над 7000 лв. По предложената логика на такава законодателна промяна, всеки назначен шофьор, ще трябва да плаща ГО за съответната служебна машина, която управлява ... 7000 лв. за да упражняваш правото си на труд, това пада одма в съда ;)
1
 
6
 
18
abdul до: ДХДО
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
"Това може да се тълкува като лишаване от право на труд и създава вероятно куп други не-решими правни конфликти."

Глупости.
Всеки който иска да шофира, да, ще трябва да си купи ГО.
Проблема обаче не е там. Проблема е, че това не може да се бъде лесно контролируемо от КАТ, да не говорим при ПТП.
0
 
2
 
17
abdul до: doba
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
1. Фиша отива при собственика и той посочва водач, който въобще не е задължително да е този, който е шофирал по време на нарушението.
2. т. 2. е в хипотеза на ГО на шофьора, не на колата. Регулатора не иска ГО на шофьора, защото не може лесно да се контролира (с камера напр.), дали даден шофьор има ГО или не.

Още веднъж за твоя протокол. Малус базиран на щетимост означава, че има значение дали удряш мерцедес или трабанче, което е проблем.
2
 
2
 
16
zelka007 до: Hahoto
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
съгласен съм с теб човек , ама един калник + броня + мигач колко пара е :))) само за боядисване и смяна ... ами като спреш в предната кола или някой друг спре в теб отзад без да е нещо сериозно и станат броня + 2 фара + калник + капак ... те и сега нема ти казвам какво е да ти оправят колата в доверен сервиз , хвани единия удари другия ... докога системата с това финансиране ще може да издържи ... не защитавам застрахователите , ама недофинасирането рефлектира директно в/у мен , дето си плащам ГО + КАСКО и пак не ми оправят колите като хората без да съм виновен за нищо в системата ... иначе не вижда нищо нередно застрахователните компании да акумулират печалба , за свръх печалба не , но иначе да работят на кантар не ми се вижда редно и нормално , щото качеството на услугата хептем ще се спихне ...
4
 
4
 
15
ДХДО до: Momchil_Matev
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
"Просто всеки шофьор трябва да бъде длъжен да има ГО. Имаш книжка - имаш ГО. "

===

Това просто не може да стане. Така излиза, че човек, който като наемен работник кара камион, автобус, фадрома и т.н. задължително трябва да сключва ГО, дори и да не притежава лично МПС. Да не говорим, че по тази логика би трябвало да задължаваме наетите шофьори да сключват на свое име ГО, за съответното ППС, което управляват, като служебно. Това може да се тълкува като лишаване от право на труд и създава вероятно куп други не-решими правни конфликти.
   1| 2| 3