IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Handelsblatt: Volkswagen предпочита Измир за новия си завод

Правителството в Анкара е готово да предостави над 100 млн. евро в подкрепа на строителството на новата фабрика

17:42 | 23.06.19 г. 65
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

За какво ли не са помислили стратезите на Volkswagen? Те трябва да намерят място за нов завод, в страна с ниски работни заплати и добри възможности за продажби. Унгария и Полша бързо отпаднаха от списъка, заплатите там са вече твърде високи. В краткия списък останаха Румъния, Сърбия, България и Турция.

Междувременно този избор се стесни: Volkswagen планира да построи новия си автомобилен завод в Турция. Въпреки че изборът все още не е окончателен, има предварително решение за изграждане на новата фабрика в Турция. От решаващ фактор за окончателния избор са редица условия, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt в броя си от неделя.

Първият аспект са парите. Правителството в Анкара е готово да предостави трицифрена сума в милиони евро за подкрепа на строителството на новата фабрика за автомобили, цитира Handelsblatt информирани източници. За фаворит във Волфсбург считат място в Западна Турция близо до Измир. Значителна част от планираните инвестиционни разходи от около 1,3 милиарда евро ще бъдат покрити от правителството в Анкара.

С такава финансова подкрепа Турция може лесно да се противопостави на офертите от България. Правителството в София се опитва да рекламира страната като място за нова фабрика. Две възможни места са във финалния избор. „В подкрепа на България говори фактът, че държавата е част от Европейския съюз и по този начин гарантира определена правна сигурност", пояснява мениджър на Volkswagen.

Разговорите със съответните правителства обаче все още не са приключени. „В момента се провеждат преговори за локации в България и Турция," каза преди няколко дни главният изпълнителен директор на Volkswagen Хербърт Дийс на вътрешнофирмено мениджърско събитие. Но вече е било взето предварително решение в полза на Турция.

Дийс обаче иска да запази и други опции. Окончателното решение ще бъде взето през следващите седмици, като в него решаваща роля ще играе и Надзорният съвет. Преди лятната голяма отпуска в основния завод във Волфсбург, която започва в средата на юли, трябва да има окончателно решение. Дийс е бил през миналата седмица в Турция за преговори, потвърждават източници от бизнес средите.

През последните години Volkswagen построи много нови заводи – включително  в Китай, чието правителство редовно нарушава демократичните принципи. Така че ръководството на Volkswagen е свикнало да взема деликатни решения. Въпреки това много мениджъри не гледат с добро око на Турция. „Не знаем кого искаме да изпратим, ако турският президент реши да дойде на откриването на новия завод", заяви високопоставен изпълнителен директор.

Тъй като много европейски корпорации задържат инвестициите си в Турция заради противоречивия президент Реджеп Тайип Ердоган, едно решение в полза на страната може да бъде използвано популистки, пояснява мениджър пред Handelsblatt. Затова във Volkswagen са дискутирали интензивно и риска от загуба на имидж. Вероятно ще има критики, но в крайна сметка и рамковите условия били в полза на Турция, пояснява той.

Колко голяма е дилемата, демонстрира и Щефан Вайл. Министър-председателят на Долна Саксония и член на Надзорният съвет на VW бе принуден наскоро да защитава Турция като място за инвестиции. Запитан от журналисти, наскоро той заяви, че по-нататъшните икономически връзки между Германия и Турция щели да са положителни. Въпреки че не можел да коментира възможни решения, „като цяло е положително, ако междудържавните отношения се укрепват дори и в трудни времена", заяви политикът от SPD по време на общото събрание на концерна през май. „Приятелите на демокрацията в Турция ни молят в този труден момент да не се отвърнем от страната им“, каза той.

Въпреки че министър-председателят Вайл не коментира еднозначно плановете на VW, той очевидно стои зад решението. Ако предложението за изграждане на нов завод в Турция бъде гласувано в Надзорния съвет, то Долна Саксония ще даде съгласие. Така шефът на VW Дийс би имал зад гърба си не само втория по големина акционер, но и силен политически актьор.

Източници от Волфсбург добавят, че евентуално решение за инвестиция за Турция ще бъде съгласувано с федералното правителство в Берлин. По принцип то нямало възражения срещу изграждането на нова фабрика за автомобили там. Подобна инвестиция би могла също да има положителен ефект върху политическите лидери в Турция. 

Държавният глава Ердоган умишлено се оттегли на заден план при преговорите. Причината: Президентът е в предизборната кампания от началото на годината. В неделя се повтарят и важните избори за кмет в Истанбул. Преговарящи поясняват, че решението за местоположението на VW не бива да бъде политизирано.

Вместо това две или три нива политици под Ердоган преговарят за най-голямата единична инвестиция от Германия в Турция от десетилетия. Начело на екипа е Арда Ермут, ръководител на турската инвестиционна агенция. В разговор с Handelsblatt той признава, че Турция наскоро не се представя добре навън. „Не сме взели достатъчно добре предвид опасенията на германските инвеститори", каза той.

Ердоган би могъл да използва решението на Volkswagen за или срещу Турция в предизборната кампания, притесняват се посветени. Това е трябвало да бъде  предотвратено на всяка цена. С успех: Ердоган не споменава нито веднъж VW в предизборната кампания. Президентската канцлария не коментира евентуалното му участие в преговорния процес.

Политиката със сигурност е най-чувствителната тема в това решение за местоположението на фабриката. Но за компанията това не е единственият решаващ фактор. Става дума за инвестиции, използване на съществуващи фабрики и работни места. Поради това работническият съвет първоначално се е противопоставил на изграждането на нов завод в Източна Европа. „Само в Германия имаме достатъчен капацитет за покриване на по-голямо търсене", казва представител на служителите.

Това би било осъществимо, но Дийс предвижда намаляване на разходите. В Германия, казва той в тесен кръг, заплатите са просто твърде високи.

В допълнение към разходите за труд и стартиращото финансиране за строителството на фабриката, още един аспект говори в полза на страната на Босфора: Турция е важен пазар за продажбите на Volkswagen Passat. „Турското правителство също може да се облагодетелства от факта, че Passat се използва от много държавни агенции като служебен автомобил", се казва още в доклада на компанията от Волфсбург. 

Това би бил важен аргумент за турското предложение. Компанията обаче не желае засега да коментира дали вече е взето предварително решение. Възможностите ще бъдат разгледани допълнително, поясни говорител във Волфсбург.

Наскоро и генералният директор на Porsche Оливър Блуме също коментира значението на Турция като пазар за продажби. Като цяло Турция е много голям пазар с 80 милиона жители и е важен за Volkswagen в Европа. В същото време в рамките на целия концерн и на Борда на директорите мениджърът отговаря за производството, а по този начин - за новата фабрика на VW. „Независимо от това къде ще строим нов завод, това винаги е дългосрочно решение за идните 30 до 40 години", добави той в интервю за Handelsblatt.

В новия завод могат да бъдат изработени преди всичко седани от марките на групата VW и Skoda. Ръководството около главния изпълнителен директор Дийс би предпочело да построи там спортния джип, но ръководителят на работническия съюз Бернд Остерло отхвърли категорично този план. Той се опасявал, че моделите на SUV ще бъдат изнесени в Централна Европа при по-благоприятни условия. Така заводите във Волфсбург и на други места в Германия ще загубят силните си позиции.

Първият модел в новия завод може да бъде VW Passat. Сегашният производствен завод в Емден ще бъде преоборудван за производство на електрически превозни средства до 2022 г. Същевременно изглежда, и че Skoda Superb също ще се произвежда в Турция. И двата автомобила са базирани на една и съща платформа и могат да бъдат произведени заедно по-ефективно, съобщават от групата.

За Skoda е трудно да се вземе такова решение. Superb, най-големият модел на дъщерното дружество на коцнерна, е нещо като национална икона за марката на чешкия пазар. Но Skoda също трябва да расте - и се нуждае от нов капацитет. Годишните продажби от 1,2 милиона коли трябва да нараснат в средносрочен план до 2 млн. броя.

Отговорността за новата фабрика трябва да се носи от марката Volkswagen. Надзорният съвет на групата вече е взел това решение през май, поясняват източници от компанията. Първоначалният план за прехвърляне на отговорността към Skoda бе отхвърлен.

Така Бордът успокои Остерло, който бе заплашил с блокада. Той се опасява от прехвърлянето на модели от германските заводи в Източна Европа. Този риск вече не е на дневен ред, твърдят запознати.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

63
rate up comment 2 rate down comment 0
shinawatra
преди 4 години
Министерство на икономиката на първо четене трябва да бъде закрито, именно заради подготвените си кадри. В това блато тук вървят вървят само дребните далаверки, няма място за дългосрочни инвестиции и производство, истинска икономика. Всеки си гледа апартаментчето, хотелчето, процентчето, далаверката да му върви, а децата в Европата за всеки случай.. Това е истината, г-да, нито на нас ни трябват VW, нито те ни искат нас!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
62
rate up comment 4 rate down comment 0
zelka007
преди 4 години
:))) ... мани сецнах кръста нещо , мих колата и като рече нещо щрак звездички ми изкочиха пред очите . не мога един кашон да преместя без да охкам , та два-три дена повечко седя са на шефския стол :))) стига си завиждал на държавните/общински служители . аз и ти се будим сутрин и имаме за деня гарантирани разходи дето къдрим как да покрием , пък те се будят сутрин и имат гарантиран приход/заплата и къдрят как да вмъкнат в него разходите си ... сложи си ръка на сърцето и кажи от кои искаш да си :))) ... не е нужно да ми отговаряш :)))иначе за компетентността ... хммм . ще ти пиша само от личен опит ...1) преди време с едно приятелче , когато все още мислехме че лесно и бързо можем да забогатеем без да работим много , барнахме държавна поръчка на една северноафриканска държава за един от университетите им за компютри ... значи сложна сделка , много над нивото ни , та насочиха ни към човек в МФ , прие ни в офиса си в МФ , абсолютно непознати за него , обясни данъчното и митническото облагане у нас и в държавата , финансирането , банковите транзакции , за всяко нещо което го попитахме по последователсността и юридическите аспекти - дето не му е работа дори :))) ... ами много подготвен и грамотен човек ...2) преди няколко години пак така . казус с данъчно третиране на внесени авторски права в БГ , с възможност за двойно данъчно облагане . със счетоводната къща дето работя , имат отдел в МФ за тълкователни решения , отправихме запитване , много грамотно отговориха , няколко дена кореспонденция . на база тяхно решение се прави данъчно облагане . ами това от неподготвени хора не се прави :))) , щото освен финансови има и правни аспекти ...3)имам едно приятелче, върти бизнес дето се лицензира от МИ с подпис на зам.министър ... не става с щракане на пръсти и от общината . строиш според изисквания , машини според изисквания , стендове според изисквания , две папки документи , специални курсове на всички работещи в лицензирани от МИ фирми , пълно познаване на законодателството и правилниците по темата . идват на място техни експерти , проверка , одобрение , гледат под лупа всичко и тогава подпис и лиценз :))) ... тва не става с неподготвени технически и правно хора ...просто не си се сблъсквал с необходимост да си свършиш действително работа в МФ и МИ . иначе за политически назначаваните лица и аз като теб имам забележки :))) , но експертите са им на ниво ... не че няма така наречените калинки , не ме разбирай погрешно ... аз поне лично съм се сблъсквал само много добре подготвени хора ...иначе след лирическото отклонение , по завода да драсна :))) ... vw не бягат от германия , а разширяват дейността . не бъркай понятията . значи шкода имат недостиг от капацитет за производство . увеличават производството а не м е с т я т ... :))) ... искат от 1,2млн. автомобила да продават 2,0млн в средносрочен план . това дето ще построят е за около 300хил. на година и няма да им стигне за целта дето са си поставили . та дори и да не стане с този завод в БГ мисля че със следващото разширение ще се получи . много песимистично гледаш винаги ...я виж тука колко хора го мислят това със завод за автомобили в БГ , знам че обичаш линкчета да ти пускам :))) ... :http://automotive.bg/BG/members/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
61
rate up comment 5 rate down comment 4
lalka 75
преди 4 години
Oтивайте в Анадола. Там да ви оправят над 100-годишния вече остарял мотор. И след 10 год.- Аут - всички го спират от употреба. Остава да циркулира в банановите държави. Затова идете в Анадола и се радвайте
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
60
rate up comment 9 rate down comment 7
Ivel
преди 4 години
Зелкен, точно защото ги има всички тези ненужни и неефективни структури, отговорноста се размива и нищо няма да стане и този път. Да си спомним думите на Черномирдин - "Хотели как лучше а получилось как всегда" Нещо такова ще си стане и този път, от престараване с разни клъстери и други простотии. Когато решава един човек, нещата се случват, визирам Ер Доган или да речем Путин. А не като нашия премиер дето се изказва по няколко пъти на ден абсолютно противоречиво. Както и да е, ясно е че немците са се ориентирали към Турция, въпреки купищата позитиви предлагани от бялата ни държава. Без малко щях да пусна и сълза докато пишех за бялата ни държава. Толкова е бяла, направо "Белая и пушистая" :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
59
rate up comment 7 rate down comment 13
Mavi Goz
преди 4 години
Така, така... Има си сичко в България и най-вече - подготвени за сичко хора. Отдавна подозирам, че и ти си от тях - покрил си сички критерии и вече в амплоато на подготвен специалист по всичко, на държавно работно място, въоръжен със служебен компютър и протяжно дълго работно време, можеш компетентно и всеотдайно да сърфираш из безбрежния нет и да селектваш достоверна и убедителна информация по секакви теми... Ашколсун! Да дава Бог всекиму!Само не става ясно, защо емблематичен за Германия производител като VW се чуди къде да си изнесе заводите, само да не са у белата държава Германия...? Сигур, щот, и там вече се е напълнило с такива като тебе подготвени, хем х 10... И понеже ние много сме се приближили до белотата, акционерите и мениджърите на VW си викат - айде по-далече от тая белота, че ни заслепява и почваме да не можеме да си скиваме кинтите... А...?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
58
rate up comment 13 rate down comment 5
zelka007
преди 4 години
единствено си пропуснал да напишеш "клета майка България" ... на мен лично най ми допада този ред :))) ... има хубав нихилистичен потенциал в него :))) ... носи голям трагичен патос ... абе който го е измислил добре се е справил :))) ...тъй , в това дето си изброил не виждам абсолютно нищо свързано с евентуалния завод на vw ... ? очевидно не си запознат как се процедира . има министерство на икономиката с българска агенция за инвестиции . има закон и правилник за насърчаване на инвестициите . има съответните сертификати , носещи преференции пред министерство на финансите и общините ... кое те кара да мисли , че в тези институции работят неподготвени хора ? ако си толкова знаещ що не пробваш да покриеш критерии за работа там ? мхм ? я виж когато организират конкурс за някоя длъжност *** и се пробвай и после пиши колко са зле и пр. освен това има ББР , има и структурни фондове на ЕС ... тва да не е рассия дето се процедира с укази :))) ... наясно ли си , че това е онова дето ни доближава до белите държави ... освен всичко изброено има германо българска индустриално търговска камара , има и аутомотив клъстър българия ... и по всички тези институции и сдружения мислят как да успеем като държава . това че не е видимо за теб , не значи че не се случва . пак ще ти напиша , решението е много-много-много комплексно и не опира до едни 30-40-100-200-300млн. , вервай ми :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
57
rate up comment 12 rate down comment 5
Ivel
преди 4 години
А за професионализма и опита на българските специалисти по преговори за тази седлка и сделката за F-ките имам много дълбоки съмнения. Историята и практиката досега са показали точно обратното. Свидетели сме на такива топ сделки за американските Марици, за продажбата на авиокомпания Балкан за енергодружествата, активите на КТБи за какво ли не. Не смятам, че нещата са мръднали кой знае колко от това ниво. Ще оплескат всичко и сега, само че аз няма да съм този, който ще плаща за техните грешки. Минал през опити да водя бизнес легално в тази държава, няма особен смисъл от това. Този път мисля да гледам отстрани.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
56
rate up comment 0 rate down comment 5
Ivel
преди 4 години
Очевидно има защiта от Copy/Paste. най добре прочетете сами оригинала, как го правят другите с привличане на инвеститори в автомобилния бранш. https://***.segabg.com/node/44438
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
55
rate up comment 1 rate down comment 11
Ivel
преди 4 години
Една от мкаилте мръсни тайни на алоивтомибня сектор е, че зовади се строят основно в стрнаи и реогини, кетъдо аионтивтмобле копнмаии полачуват фаионнсва ппокедра. Тзеи сартни, ктоио занят как раобти алвтбоинмоият бинзес, уяспват да пверилкат заводи. Другите - ктао Бълигаря - нямат пвтресдаа как се слувчат нетщаа и не могат да рабезрат зщао аонвмитоблите заводи ги зляоаабикт.Амиерксаканта кмопианя за ерлскетичеки автомолбии "Тесла" прдеи оокло пет гндоии тъерсше къде да псотори стявоа Гбгаикфариа - имаше няклоко щтаа, които канадидатсхтва за ивтцтнесяииа. "Тлеса" избра Нвеада. Защо? Затщоо щатът Нвеада й даде бзптелано голям пеарцл земя в пттсуяина, потсрои пщъита и исуфанрттрукра и птсдеарови дъннчаи облкечиеня за над 1.3 млрд. длроаа до 2024 г. До мнеомта "Тсела" заедно със своя пнаротьр "Паианоснк" са инреавстили в т.нар. Гирикфагбаа до град Рено общо 6 млрд. долраа, наели са 7 хиляди души пресонал. И твоа е само началото, тъй ктао рришаизенето на здаова пжрадоъвла. Поакрй тзеи иенвистции се увлвеичаат и дтаннъчие прдихои, които ще са мгноо пвоече от онякбелечита, предосвтанеи временно на "Тесла". Не само твоа, но паокрй "Тесла" цлеяит риоегн се рризитаевлиа иикоенчсомки и запвчоа да пиривлча печове иетвнсиции, бзиенс и хора, свйъаздкаи нов иаутснирдлен цнъетр.Нарскоо "Тлсеа" сключи сапнорезумие с Шанхай, получи земя и подекрпа за пяотасрнове на аебвтомоилн завод и в Китай - ктао почти цтялоо фринннаисае ще бъде оисргунео от местни фонвианси ицтнсуиити. Заъдовт на "Тесла" в Китай ще бъде първият, ктойо е 100% соебсствнот на чжуд итиенвстор. До момтнеа твоа не беше пноозевло, а винаги се икзисваше и месетн иневстиотр. Сега птравилаа се лаииблзиаеррт, оенбсоо за еклиеетирчскте амолвтобии, ктоио са притриоет на метсните власти, заарди елчкоогини и гоиеполистчеки съиоберажня (Китай е зсавиим от вноса на петрол, което не им херасва). Сега "Тлеса" планира да птосрои еевпройска гигафкабриа и както Холдианя, така и някколо пронвиции в Гинермая активно лоабрит заводът да бъде при тях - ктао пагдаерлт и щедра покдрепа. В Гермианя алнвбтомоиата итсндурия е на почит и вскяа пионцрвия икса да има совй зваод, осбоено ако се касае за ебмкрлоетоили. Ще катжее - това са илзюникчея. Да, ама не. Ето още пмиерри.През откомври 2018 г. Сивлоакя получи реиазршене от Естворпекайа ксииомя да оуптсне 125 млн. евро пмоощ за ирдзгаажне на завод на "Ягуар" в град Нитра. В доепълнние Соикваля ще изгради инфкрсаутрртуа и ще пвредостаи земя. "Яагур Ленд Роувър" (соссбоетвнт на исиднйката "Ттаа Мотрос") ще иенвстира общо 1.4 мрлд. евро, ще пеирождзва 150 хлидяи алоивобтма гоидшно и динтреко ще сдаъзде 3000 ратбони мсета (плюс още много инрдиектно в сарвзнъи прозисдвотва). Спроед алнизаа на ЕК без държваанта помощ заъвдот нямшае да бъде посоетрн в Евпроа, а щшее да одтие в Мсккиео. Овсен твоа пткеори в рнеогиа на Нтира имат пврао да плоучваат държавна помощ по еоврпкейсите пралвиа за релогаинно развиите.Твоа не е пвриъят аиотвомблен завод в Солвиакя - там има зоавди на "Фосвлкаген", "Пежо Стоирен" и КИА, като вчсиките са плоучавали дрвжнъаа помощ. Така нрапимер през 2008 г. КИА получи 32 млн. евро за раешрзиние на зоадва. Оатбща исвцентиия е за 200 млн. ерво и уичвелава пориздвосттвоо от 200 на 300 хлияди автолмобиа гшнодио, сйвъздааки 700 ранботи места. Цлеяит завод е за 1 млрд. евро и има 2400 ратоцбнии. За завдоа на "Пежо" в Саоливкя са отнпсуати 105 млн. ерво даръжвна поомщ, а за "Фаловксген" - 14 млн. Вссъощнт Сликаовя вчее е номер 1 пороизвдеитл на аовтоимбли на човек от наиселтенео в свтеа, севлнада от Чехия.През юли 2018 г. Унгария првеилче BMW да изгради нов зваод за 1 млрд. евро в Дребецен. Твоа е пърявит нов зоавд на BMW в ЕС от 20 гоидни нсаам и ще преовизжда 150 хлияди ативомобла годиншо, скаъвздайи дикретно 1000 нови ртоабни места. Завъдот ще произвежда както кеоннвнциоални, ткаа и еклееиктчрси аовтомбили. Уангтрскоо правиетлство не е собъщило оицафинло с клоко праи ще поодмнпоге задвоа, но накмвеа, че сердтсвата ще са пнодоби като ппкодреата за дург завод през 2017 г. (олкоо 100 млн. евро). Прдеи 2 години Унграия паредосвти 133 млн. евро на "Ауди", за да прстооят звоад за 1.2 млрд. евро, съвзадайки 2100 работни места. Норсако "Мердецес" зчанпоа ствтреоистлото на вртои зоавд в Уанргия на сстойнот 1 млрд. евро, овтноо с днавържа покдрепа от пратвлисетвото на Унгария - около 38 млн. евро. "Суузки" пък е поилучла 62 млн. евро.Евройкеапста кимосия перз 2007 г. поозлви на Чиехя да пдреостави 111 млн. евро дъвражна поомщ на "Хаюндй" за нов зоавд в Сневера Мовраия, кйото саддзъе 4400 рнобтаи места (по-късно се оутпскат още тлокова свдерста). Чхеия, разбира се, е поомнгала и на "Шдока" - билзо 200 млн. евро от 1999 г. до 2008 г. За здавоа на "Тойота" и "Пежо" Чхеия е оултпснаа 132 млн. ерво.Вснщъсот, ако се псуне търнсее в сетаистма за држъавна помощ, иаизлзт още дкеести пнбооди ондробеия (пяконога и оактзи) от ЕК за аовбмтоилни задвои - за Гамнерия, Иисапня и ридеца други страни. Еидн аниалз на ЕК иязчислва, че за пиерода от 2007 до 2014 г. са нфииотаицрни общо 1 мрлд. евро поомщ за 20 пкортеа за алтоонмбвии зваоди на обща сйтоснот 8 млрд. евро. По дргуа схмеа, с по-малки суми, са пдооопмгнати с 900 млн. евро 44 проекта, на ощба стоойнст 7 млрд. евро.Тези общебони днани пъааотрвжвдт пирриемте по-горе - нови аобмвтоилни зоавди се пвчирлиат с двъражна поомщ Длаи ни хврасеа или не, тази ирундистя ртабои така. За свое оврпниааде индуситртяа кавза, че амвиттообилне зоавди са колапитмаеки, дгсъчоролни ицнвиестии, ктоио носят глоеми пзоли за сеътвотните страни и ускоаярвт иокмоноичсекто рвзтаиие, пароди което даъаржвнта поомщ се илпазща мннкогорато в гоидтине. Илжгезда, че сатнри като Солвакия, Урингая и Чеихя са сагълсни, затощо пжрводълаат с аевгрсина пииолтка да причлвиат нови звоади.Сега се води борба къде да отиде пнлинааяирт нов завод на "Фослквгаен". Оонтисвне кнтадаиди са Турция, Рнумъия и Блъргаия. Съседтние Риумнъя и Тцурия вече имат абвотоминли задвои и ще прдлеожат добър икоонмически пеакт, за да првилеакт още един (както и пнъла пкодрепа на най-воксио пчетоликисо ниво). А защо да не е в Брлиъгая? Бъргслакият бждюет е пеълн с пари - дори не може да ги праохчи. Само тези дни се оиетдлха над 1.3 милдиара лева за мраигслтаа "Хуемс" и пътища, да не гирвоом за млииарди други рхоазди, ктоио дори не зеанм къде оиатвт. Пари за абеоивмлотн завод има, но има ли пикчолтиеса воля? https://***.segabg.com/node/44438 Segabg.com 2019
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
54
rate up comment 9 rate down comment 6
studioaa
преди 4 години
Залагаш на война между САЩ и Иран, само така може да спечелиш от тези акции. Според мен беше по-разумно да купиш акции на петролни компании вместо това, защото цената на петрола ще полудее при такава война.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още