IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превозвачи: Западни страни искат да монополизират транспортния бизнес

Няколко български евродепутати са пропуснали гласуването на пакет „Мобилност” заради проблеми с полета

10:21 | 26.03.19 г. 74
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.

„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той. 

По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.

Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.

Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.

Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.

Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.

„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.

Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.

Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.

Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.

Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.

Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.

Вижте още във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

74
rate up comment 2 rate down comment 1
mechanic_
преди 4 години
Пакета Макрон е писан от жена, която хал хабер си няма от транспорт. Поръчка на президента във връзка с план за съживяване на френската икономика. Ако не ви е ясно как пакета е свързан пряко с икономиката на централна европа, няма смисъл да обяснявам повече.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
73
rate up comment 2 rate down comment 1
mechanic_
преди 4 години
И в момента за 45 часа в кабината могат да глобяват, ако искат. Според регламента 44 часа и 59 мин. се води за съкратена седмична пауза и може да се прави в кабината. Значи ако остана в кабината още една минута и съм в нарушение. Недомислицата е голяма. Няма изградена инфраструктура. Всеки шофьор знае колко са претъпкани паркингите след 17.00 часа. Някой път се е налагало да карам над разрешеното време, за да намеря къде да спра.Макар регламента да позволява надвишаване на дневното каране, във връзка със сигурността на водача и товара. Според международната конвенция, водача е отговорен за товара. Няма кой застраховател да плати за изчезнала стока при положение, че товара е оставен без надзор. Колко охраняеми паркинги с хотели има по магистралите, имате ли представа, че изобщо липсват такива? Условията на шофьорите изобщо не са лоши, има душове навсякъде, тоалетни, ресторанти, повечето камиони са с автономни климатици, всеки има хладилник. Как стигнахте до извода, че не живеят добре?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
72
rate up comment 1 rate down comment 0
mechanic_
преди 4 години
16.7. по желание на водача дневните почивки и намалените седмични почивки извън базата могат да бъдат ползвани в превозното средство, доколкото то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно. Регламент (ЕО) 561/2006 и Регламент (ЕИО) 165/2014.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
71
rate up comment 2 rate down comment 1
Sans importance
преди 4 години
Както казах, единственото срещу което всеки разумен човек е против, е наистина безсмисленото разкарване до страната, в която машината е регистрирана. Сррщу това и аз бих протедтирал, ако имах времето. Но пак изниква логичен въпрос: защо сте против ЦЕЛИЯ проект мобилност, а не само в безсмислената му част? Защо не осигурите нормални условия на пребиване на шофьорите? Говорите интелигентно и в думите Ви има смисъл, но някак умишлено пропускате, че шофьорите наистина не живеят добре в кабинките. И, естествено, пкъзгате целия спор по плоскостта за двойните стандарти и опитите за уж открадването на българските бизнеси. Което принципно е вярно донякъде, но пак изниква въпроса защо не се съгласявате да дадете човешки условия и защо България няма законодателство, което да защитава човешките права на тези хора. За това имате ли нещо да кажете или ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
70
rate up comment 3 rate down comment 0
mechanic_
преди 4 години
Не казвам, че не е нормално. Дадох точен пример за хората, които пресмятат печлбата на другите. Да смятат сега на фирми с по 200/300 камиона колко е печалбата и да не се чудят защо шефовете им имат пари а да правят това, за което им се плаща.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
69
rate up comment 0 rate down comment 1
Miraka
преди 4 години
И е нормално да печелиш по-малко от един шофьор. Едното е пасивен доход от капитал, другото е от доход от труд. Точно това мислене на българския бизнесмен, че трябва да печели повече от работника си, изгони хората от тук.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
68
rate up comment 1 rate down comment 0
abdul
преди 4 години
"Въпросът е принципен. Двойният стандарт. Ощетяват се страните по периферията на съюза за сметка на страните от централна европа."Тук съм съгласен. И проблема е политически, а не тираджийски, но пък тираджийския проблем има потенциалан да принуди решение на политическия проблем.Проблема с двойния стандарт започва от отчитането, не от изравняването.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
67
rate up comment 1 rate down comment 0
mechanic_
преди 4 години
Конкретно мога ди Ви кажа, че един превозвач за да спечели, колкото един негов шофьор изкарва за един месец, трябва да има поне 5 влекача. Завистта и злобата е присъща за нас явно, макар всеки да е свободен да работи това, което желае. Иванчо да продаде апартамента на майка и татко, да тегли кредит, да купи камиони да плаща заплати, застраховки, данъци и т.н и да си прати детето в Италия да учи. А не да злобее и да прави на другия сметката. Казах, каквото мисля.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
66
rate up comment 0 rate down comment 0
mechanic_
преди 4 години
Въпросът е принципен. Двойният стандарт. Ощетяват се страните по периферията на съюза за сметка на страните от централна европа. Няма кой да запълни такава голяма ниша, ще има преструктуриране и понижаване на заплати, както и фалити и безработни. Това е положението.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
65
rate up comment 2 rate down comment 0
mechanic_
преди 4 години
Дал съм отговор на този въпрос, но ще повторя. Не става дума за изравняване на заплащане. А дали да не изравним заплатите и на полицаите, на лекарите, на учителите??? Май наистина не разбирате. И сега българския шофьор, говоря за кадърните, взема поне 2200 евро чиста заплата. В момента нашите превозвачи печелят по малко от шофьорите, при средно навло 0.90 евро на километър за вътрешен транспорт. Когато един камион тръгне за БГ за да мине преглед навлото пада на 0.70 евро а избор няма, защото няма товари. Износа е още по зле. Представете си сега всеки месец 90 000 камиона да се прибират до БГ и да се връщат обратно. А трафика как ли ще е по границите и магистралите на родината? Когато фирмата е базирана в Германия например, няма да има тези безмислени разходи първо. Второ, спедициите ще сключват договори с немски, холандски, датски фирми вече на цена, която в момента не дават на източните. А шофьорите, които толкова сте замислили, дали ще се прибират всеки месец тогава? Който знае език и си разбира от работата и сега е добре, пискат некадърните и ***, дето до вчера не знаеха от къде да хванат кормилото. Ами да отиват пазачи и продавачи за 500 лева и да си спинкат у тях.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още