IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla преговаря за своя фабрика за електрически коли в Шанхай

Китай генерира около 15% от приходите на компанията през миналата година

08:40 | 23.06.17 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският технологичен концерн Tesla Motors е в дискусии за изграждане на фабрика в Шанхай, ход, който може да насърчи усилията му за един от най-важните пазари, както и да насърчи позицията на Китай като строител на електрически автомобили.

В изявление от четвъртък Tesla заяви, че е необходимо да създаде повече чуждестранни заводи, за да може да създава автомобили в зависимост от търсенето. Такава стратегия е задължителна за Китай, който налага стриктни тарифи и мита за вносни автомобили.

„Tesla работи с местното правителство на Шанхай, за да проучи възможността за създаване на производствено съоръжение в региона, за да обслужва китайския пазар", казва говорител на компанията, цитиран от New York Times. „Tesla е дълбоко ангажирана с китайския пазар и продължаваме да оценяваме потенциалните производствени обекти по целия свят, за да обслужваме местните пазари". 

„Докато очакваме по-голямата част от производството ни да остане в САЩ, трябва да създадем местни заводи, за да гарантираме достъпността до пазарите, които обслужваме", добавя говорителят.

Китай генерира около 15% от приходите на Tesla през миналата година, почти двойно повече от дела, с който допринесе през 2015 г.

Представители на Шанхай не са отговорили на исканията за коментар. Bloomberg News съобщи по-рано, че Tesla и Шанхай са подписали предварително споразумение.

Преговорите на компанията не гарантират изграждането на завод. Според китайското законодателство подобен проект би изисквал Tesla да намери китайски партньор за съвместно предприятие. Докато Китай е пълен с коли от марките Chevrolet, Ford и Volkswagen, повечето от тях се произвеждат в заводи, които съвместно се притежават от чуждестранен производител на автомобили и местна компания.

Град Шанхай контролира SAIC Motor Corporation, един от най-големите автомобилни производители в Китай и партньор на General Motors и Volkswagen. Не е ясно дали преговорите на Tesla с местните власти ще доведат и до преговори със SAIC. Китайският автомобилен производител не коментира темата.

Tesla може да заобиколи изискването за съвместно предприятие чрез изграждането на изцяло собствена фабрика в зона за външна търговия в Китай. Но в такъв случай все пак ще трябва да плати 25% вносно мито за автомобили, продавани в Китай, тъй като фабриката ще се третира като намираща се извън Китай за търговски цели.

Сред другите усложнения е фактът, че Китай неотдавна обяви, че няма да издава повече лицензи за произвеждане на автомобили, включително на електрически автомобили. Tesla не разполага с лиценз, въпреки че би могла да формира съюз с компания, която има такава.

Това са огромни препятствия. Но някои анализатори на китайската автомобилна индустрия казват, че икономиката на производството в Китай - ниската цена на веригата за доставки, особено за електрическите автомобили, както и възможността да се заобиколят митата за внос, правят предложението привлекателно.

За Китай една местна фабрика на Tesla може да представлява голяма символична победа. Подтикната от непрекъснатото замърсяване и нарастващата зависимост от вносния петрол, през последните няколко години страната се стреми да бъде лидер в развитието на електрически автомобили. 

Това обаче поражда загриженост в западните страни. През март търговската камара на Европейския съюз в Китай се оплака, че китайското законодателство изисква производителите, които възнамеряват да създадат свои магазини в Китай, да прехвърлят важна технология на своите китайски партньори.

Това оплакване съвпада с по-широкия дебат относно плана на Китай, наречен "Made in China 2025", който предвижда страната да стане самодостатъчна в някои технологични индустрии. Този план доведе до опасения, че Китай ще подхранва и субсидира вътрешните конкуренти на западни компании.

Все пак не е ясно какви ангажименти може да поеме Tesla в Китай. Батериите са в центъра на технологията за електрическите автомобили. Компанията вече инвестира огромно количество пари във фабриката си за производство на батерии в Невада на стойност 5 млрд. долара, наречена Gigafactory. 

Моделите на Tesla са доста скъпи в Китай. Цената на Model S варира от 723 500 до 1 399 800 юана, или около от 104 000 до 203 000 долара. Същият модел се продава за от 70 000 до 140 000 долара в САЩ, преди правителствените стимули.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 2
Dreamer
преди 6 години
И аз се чудя Тесла няма и 80 хиляди коли произведени миналата година, BYD минава половин милион. Да не говорим за градски транспорт, който го има дори и в София. Но никой не говори за BYD, а тесла е по-скъпа от повечето сетомобилни производители, които продават милиони бройки...Понякога балоните се надуват.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още