IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европа се превръща в "сметище за дизел"

Възможно е танкерите с горива, пристигащи в Европа, да се превърнат в крайбрежни танкери за съхранение

09:49 | 24.04.16 г. 11
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Супертанкер носи милиони галони произведен в Азия дизел към Европа, заплашвайки да изцеди още повече и без това вече пълните складове, коментира Bloomberg.

Танкерът Alice, който може да пренася по 80 млн. галона (2,5 млн. тона), пренася дизел по това, което търговците наричат „арбитражен маршрут“, заяви собственикът на кораба Euronav през януари. Същият този танкер се е насочил към Антверпен, показва данните. Белгийското пристанище е част от ключов хъб за търговия с петрол на континента.

Европа се превърна в сметище за дизел“, казва Ехсан ул-Хак, старши анализатор на петролните пазари в английската KBC Energy Economics. “Възможно е континенталният капацитет да свърши и тези кораби да се превърнат в крайбрежни танкери за съхранение“, ако има още подобни чартъри.

Миналата година петролните рафинерии бяха претоварени с преработка на суров петрол в продукти като дизел, тъй като най-високият им разход – суровият петрол, се срина. Това създава излишък, който според Международната агенция по енергетика възлиза на 87 млн. барела в европейските страни от ОИСР (Организацията за икономическо сътрудничество и развитие). Европа е популярна дестинация за горивото, тъй като исторически погледнато собствените ѝ рафинерии не произвеждат достатъчно.

Петролните трейдъри обикновено определят цената на дизела спрямо тази на петрола, от който се произвежда и пренасищането от преработено гориво е понижило тази премия. Барел газьол, почти идентичен продукт в Европа, струва с 6,91 долара за барел повече спрямо суровия петрол, сочат данни на ICE Futures Europe. Това е най-малката премия за това време на годината от поне 2009 г. насам.

Alice, построен тази година, е огромен танкер, създаден, за да пренася суров петрол, а не дизел. Търговците често използват новопостроени танкери за суров петрол, за да пренасят рафиниран петрол като първи товари. Преди да се насочи към Антверпен корабът е бил на пристанище в Малайзия. Корабите понякога сменят дестинациите си докато се движат.

Макар че в Европа има излишък, търговците все пак често ще изпращат излишен дизел там, тъй като търсенето в региона в крайна сметка ще поеме горивото, твърди ул-Хак.

Независими търговци в момента имат около 3,6 млн. тона газьол в цистерни в Амстердам, Ротердам и Антверпен – най-високото ниво по това време на годината от поне 2008 г.

Ако той наистина бъде разпространен из Европа, доставките ще се равняват на два дни европейски внос, твърди Стив Сойър, анализатор във FGE в Лондон.

Последното нещо, от което се нуждае Европа в момента е още 2 млн. барела дистилат на прага си“, казва той. „Цените на дистилата в Европа ще имат трудно лято. Те вече са ниски и могат лесно да спаднат още“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:01 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

11
rate up comment 4 rate down comment 0
redcretin
преди 7 години
За Тиквестора една нула отгоре или отдолу не е проблем, те си ги имат мнооого в редакцията....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 9
kloynat
преди 7 години
ще пада още 4ерното злато а зелените гущери пак ще се разшават ще трагнат на горе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 8
kloynat
преди 7 години
ще пада още 4ерното злато а зелените гущери пак ще се разшават ще трагнат на горе
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 12 rate down comment 0
Илко
преди 7 години
Например, че не съществува такъв кораб, който да носи 2.5 млн тона! Понял?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 9 rate down comment 0
Ivan.r
преди 7 години
Ще се валям у дизел като американец в барбекю сос
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 12 rate down comment 1
panther
преди 7 години
Аз бих взел един танкер от тая "смет", ако я дават без пари...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 15 rate down comment 0
opetkov
преди 7 години
Още преди 5-6 години, на около 20-30 мили от брега на белгийския Нюпорт имаше "село" от танкери, изчакващи за по-добри цени на петрола. Някои стояха година и повече.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 22 rate down comment 0
opetkov
преди 7 години
Жорката е прав, сложена е една нула повече. 82 млн галона при 3. 8 л за галон прави около 300 галона на тон (приблизително). Като разделим 82 на 300 получаваме 0,25 млн тона, а не 2.5 млн. Мисля че все още не е построен танкер с капацитет 2.5 млн тона.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 8
bigmamascandal
преди 7 години
Jorkata, кво странно има бе - http://***.convertunits.com/from/gallon/to/ton Така се изчислява, един метричен тон има 1180 литра дизел
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 20 rate down comment 1
Jorkata
преди 7 години
"Танкерът Alice, който може да пренася по 80 млн. галона (2,5 тона).... " - б***х тая конверсия от imperial към metric система... Инвесторе - вие въобще четете ли си статиите, преди да ги пускате?!?!?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още