IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Придобиванията на Xiaomi могат да се превърнат в заплаха за Apple и Samsung

Китайският производител на смартфони се насочва извън този сегмент, купувайки компании с различна насоченост

11:19 | 08.01.15 г. 1
Придобиванията на Xiaomi могат да се превърнат в заплаха за Apple и Samsung

Xiaomi набира скорост в съревнованието с Apple и Samsung Electronics по продажби на смартфони в Китай само три години след пускането на своето първо устройство на пазара. Основателят на китайската компания Лей Дзюн в момента купува непрестанно нови компании, за да се възползва от инерцията, която компанията е набрала, но извън смартфоните, пише Wall Street Journal.

От ноември производителят на устройствата Mi е инвестирал повече 600 млн. долара в три компании и обяви, че е купила няколко стартиращи фирми, занимаващи се с различни дейности.

Xiaomi се радва на добри резултати напоследък - тя удвои приходите си до 12 млрд. долара миналата година. Лей иска да изгради бранд, който да е по-голям от Apple и Samsung и смята, че това може да се случи в рамките на едно десетилетие. Случващото се много прилича на успехите на Apple, а идеята на инвестициите е компанията да събере достатъчно продукти и услуги, така че клиентите да бъдат „залепени“ за Xiaomi.

"Xiaomi разширява продуктите си в категорията за умния дом и следва примера на Apple, Samsung и други“, твърди Нийл Моустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics. “Очакваме Xiaomi да изгради една екосистема от устройствата Mi и приложенията за дома, офиса и колата“.

Ходовете на Лей са напълно логични, като се има предвид, че корените на Xiaomi са в сферата на софтуера. Базираната в Пекин компания започна да продава телефони едва след появата на адаптацията на Android до MIUI, която сега има повече от 85 млн. потребители по света. Xiaomi е най-бързо растящата компания за смартфони в света и се нарежда на трето място.

Xiaomi добави приложения, включително архивиране на данни, музика и фотогалерия, и предлага теми, които позволяват устройствата ѝ да бъдат персонализирани. Компанията следва тенденциите, свързани с популярността на изпращането на мигновени съобщения, облачните услуги и софтуер за търсене на ресторанти, купуване на билети, следене на доставки и медицински прегледи.

"Постигнахме значителен напредък, като инвестирахме в повече от 20 хардуерни компании, които произвеждат умни продукти“, коментира Лей. „Вярваме, че тази екосистема, която изграждаме, ще бъде най-важното конкурентно предимство на Xiaomi в нашия бърз растеж напред“.

Говорителят на Apple в Китай и този на Samsung в Сеул отказват да коментират конкуренцията си с компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:27 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
moliva_85
преди 9 години
Като вземем в предвид, че сделката между Леново и Моторола вече е факт, Шиаоми(Xiaomi) се смъква с едно място на долу до номер 4 в света!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още