IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Молове vs. инфраструктура у нас в безмилостна надпревара с времето

Дали търговските центрове са избързали с появата си или инфраструктурата е закъсняла

13:04 | 25.04.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Инфраструктурата пред някои молове изглежда по този начин. <em>Снимка:&nbsp;Galleria Burgas</em></p>

Инфраструктурата пред някои молове изглежда по този начин. Снимка: Galleria Burgas

Кое идва първо? Молът или инфраструктурата? Как се прави по света и как в България?

Вече на никой не му прави впечатление, когато у нас нещата да се случват различно от общоприетото, отзад напред, а в някои случаи въобще да не се случват и все пак всичко да функционира по някакъв нереален и необясним начин.

Интересен в това отношение е примерът със строителството на модерни търговски центрове (а и всякакъв тип недвижими имоти) и темповете на изграждане на необходимата за тяхното функциониране инфраструктура.

Потребителите и жителите вече свикнаха достъпът до нова постройка да предполага преодоляване на обширни територии, покрити с чакъл, кал и други инертни материали.

По-различен е случаят обаче, когато става дума за мащабни урбаниситчни структури, като новите молове.

Според инж. Петър Терзиев, директор на Общинско предприятие "Софпроект - Общ градоустройствен план", обаче много от моловете в столицата са избързали и е „много по-правилно те да се изграждат там, където вече има инфраструктура“.

„Пълна трагедия“

По време на проведената наскоро конференция за имоти BalRec той определи ситуацията със зала "Арена Армеец София" като „катастрофа“, а тази около IKEA – като „пълна трагедия“, именно поради липсата на адекватна инфраструктура.

По негово мнение моделът на публично-частните партньорства вероятно може да даде отговор на този проблем.

Би трябвало бизнесът заедно с общината и държавата да работят и да намерят решение, за да може всичко да се планира своевременно и такива проекти да се изграждат паралелно, смята той.

Иван Велков, управител на "Райфайзен имоти" и председател на Национално сдружение Недвижими имоти (НСНИ), постави въпроса за ролята на общината, която като стопанин на пътищата и инфраструктурата би следвало да поеме отговорност за нейното изграждане. В този смисъл може да се запитваме дали не е закъсняла инфраструктурата, а не дали моловете са избързали.

Подобно е мнението и на Михаела Лашова, партньор "Капиталови пазари и консултиране" във Forton International.

Всички знаем, че строителните разрешителни са сериозен разход за инвеститорите и сериозен приход за общината, каза тя.

„Така че общината трябва да се заеме. Това е проблем както за инвеститорите, така и за общината, и за търговците“.

Велков добави, че всички тези нови формати за пазаруване предоставят големи възможности за крайните потребители и за търговците и техните „инфраструктурни обезпечености са безумно закъснели“.

В този смисъл бизнесът, и в случая операторите на моловете, служат като катализатор за създаване на необходимата среда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:02 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 1
nns
преди 11 години
Не че съм фен , ама снимката е елементарно лъжлива тоя мол ще се открива на 16.05 и сичко си му е у ред с инфраструктурата - просто си я имаше от преди не е имал нужда от нищо.Тази снимка с някакви *** при строителството
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
Ogibogi
преди 11 години
В София, след като се построи МОЛ някъде, му се прави инфраструктората с наши пари...аз не желая да се дават от мойте, ваште пари да им се прави! Те да си правят кръстовиша, да си слагат сфетофари и ако може да не си плащат на някой архитект, да им чертае и променя метрото заради тях! Направиха такива пародии на спирки, че не знам кой ще го използва!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още