IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Марк Зукърбърг обедня със 7,2 млрд. долара

Причината - различни компании изтеглиха рекламите си от мрежата на Facebook

12:16 | 27.06.20 г. 4
<p>
	<em>Снимка: George Frey/Bloomberg</em></p>
<p>
	&nbsp;</p>

Снимка: George Frey/Bloomberg

 

Марк Зукърбърг обедня със 7,2 млрд. долара, след като различни компании изтеглиха рекламите си от мрежата на Facebook, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

Акциите на социалната мрежа поевтиняха с 8,3% в петък – най-много от три месеца насам, след като един от най-големите рекламодатели в световен мащаб – Unilever, се присъедини към други брандове в бойкотирането на реклами във Facebook. Британско-холандската компания заяви, че за тази година спира да отделя средства за каналите на социалната мрежа. 

Спадът в цената на акциите изтри 56 млрд. щатски долара от пазарната стойност на Facebook и намали нетната стойност на богатството на Зукърбърг до 82,3 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg Billionaires Index. Главният изпълнителен директор на социалната мрежа се придвижи и с една позиция надолу в класацията на милиардерите до четвърто място, като той беше изпреварен от шефа на Louis Vuitton Бернар Арно. Така Арно се нареди сред тримата най-богати хора в света заедно с Джеф Безос и Бил Гейтс.

Компаниите като Verizon Communications и Hershey също спряха рекламите си в социалните медии, след критики, че Facebook не успява да се справи с езика на омразата и дезинформацията в платформата. Coca-Cola заяви, че замразява цялата платена реклама за всички социални медийни платформи за най-малко 30 дни.

Зукърбърг отговори в петък на нарастващата критика относно дезинформацията на сайта, като обяви, че компанията ще маркира всички публикации, свързани с изборите, с линк, насърчаващ потребителите да разгледат новия информационен център на гласоподавателите.

„Няма изключения за политиците за нито една от политиките ни“, каза Зукърбърг.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 1
ing5rov
преди 3 години
"фейсът" е за кухи *** и комплексари-онанисти ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 0
фиг.1
преди 3 години
Ценното във фейсбук рекламата е, че тя е персонализирана. Освен това, във всеки онлайн магазин се слага пиксел, който праща информация на ФБ коя реклама е довела до продажба. Естествено има много потребители, които никога не са купували нищо - вероятно и ти спадаш към тях. Да рекламираш не такива просто не е ефективно, само си хвърляш парите на вятъра. Повечето рекламодатели изобщо ги изключват от аудиторията си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 3
khao
преди 3 години
все още не мога да разбера какви хора рекламират във Фейса... за мен по неефективна реклама от тяхната не е измислена в света ... докато го ползвах все ми рекламираше неща които вече съм си купил или имам ... нищо ново дето да ме излъже евентуално!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 2
ing5rov
преди 3 години
да фалира и да ходи на майната си !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още