IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тайван измества Хонконг като любима дестинация на китайците

Гостите от континентален Китай виждат в острова нови възможности за пазаруване

13:23 | 14.05.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Докато Хонконг продължава да губи своята привлекателност сред китайските туристи, Тайван се превръща във все по-интересна за тях дестинация.

Според Тайванското туристическо бюро броят на туристите от континентален Китай, които са посетили острова по време на почивните дни по случай Деня на труда, се е увеличил с 33% на годишна база до близо 32 000 души, пише Red Luxury.

За сравнение, в Хонконг броят на посетителите е намалял с с 2 на сто, което е и първият спад от девет години насам.

Има много причини, поради които все по-малко китайски туристи предпочитат Хонконг – от забавящата се икономика на Китай до оплакванията на местните жители от туристите. Случаите на неприлично поведение от страна на посетителите предизвика силното недоволство на гражданите и дори доведе до разпалени дебати и протести.

Но каквото и да отблъсква китайците от посещенията в Хонконг, то е добре дошло за Тайван.

Официалните данни сочат, че почти 1 млн. туристи от континентален Китай са посетили острова в периода януари-март, което е 36% скок в сравнение със същия период миналата година.

Освен че се интересуват от местните забележителности, китайците виждат в Тайван ново и интересно място за пазаруване, особено когато става дума за бижута.

По последни данни китайските туристи са далеч по-щедри от всички останали, които посещават Тайван. 60% от средствата, които китайците харчат на острова, са именно за пазаруване. Пристигащите от Хонконг и Макао отделят 30 на сто от парите си за покупки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още