IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

75 медийни организации се обединяват срещу фалшивите новини

Те определиха 8 показателя, които да разкриват доколко са етични медиите

15:37 | 16.11.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Медийни групи, сред които Washington Post, The Economist и Trinity Mirror, са подписали списък от стандарти за отразяване на новини, създадени, за да направят по-лесно разграничението между истинските и фалшивите новини, пише Financial Times.

The Trust Project, консорциум от 75 организации, кои са постигнали съгласие за осем основни показателя, целящи да покажат етиката на медиите, след като са интервюирали представители на обществото относно техните притеснения за доверието към новините.

Принципите включват споделяне на информация кой финансира медиите, как се правят корекциите и дали статиите са новини, мнения или спонсорирано съдържание.

Google, Facebook, Bing и Twitter вече ще използват тези индикатори, за да отбелязват качествената журналистика чрез знак за доверие. Някои медии ще изберат да поставят дори знак, наречен „Trust Mark”, за да покажат участието си в проекта.

Сали Леърман, журналист, който ръководи проекта от Markkula Center for Applied Ethics в Santa Clara University, твърди, че всичко това е започнало още преди притесненията относно фалшивите новини и влиянието им върху изборите в САЩ през миналата година.

Стартиран през 2014 г., проектът има за цел да намери начин да използва алгоритмите, от които много директори на медии се страхуват.

„Това наистина е първият път, в който виждаме медии да се обединяват по този начин, за да се справят с кризата с доверието в новините“, коментира тя. „За мен като журналист това е особено важно, заради ролята, която журналистите играят във всички решения, които взимаме за нашите животи – от ежедневните до това как работят правителствата“.

Самите технологични компании са под натиск да открият начин да подкрепят журналистиката, докато фалшивите новини и кампаниите за дезинформация се разпростират все повече.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 2
KPetkov
преди 6 години
Даже им предлагам да маркират новините със снимка на Гьобелс за фалшиви новини и със снимка на Едуард Бернайс за правилните новини.Някои медии ще изберат да поставят дори знак, наречен Trust Mark, за да покажат участието си в проекта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още