IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Срокът за плащането на вода се удължава до 40 дни, на тока – с 50 дни

Клиентските офиси на EVN остават отворени, но „Софийска вода“ ги затвори, но и двете компании препоръчват електронното разплащане

18:50 | 17.03.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

„Софийска вода“, част от „Веолия“, въвежда удължен срок за плащане на фактурите за вода на своите клиенти.

Поради кризисната ситуация с разпространението на коронавирус COVID-19, досегашният срок за плащане от 30 календарни дни се удължава на 40, считано от 17 март до края на срока на обявеното извънредно положение. Към този момент той е 13 април 2020 г. включително, съобщиха от компанията. 

От „Софийска вода“ информират, че всички центрове за услуги на клиенти остават затворени, включително и работещият до днес Център за услуги в Бизнес парк София.

Дружеството припомня, че вече са преустановени всички планирани и предварително обявени на входовете обиколки на проверители на водомери до края на срока на извънредната ситуация.

Клиентите могат да отчетат и предадат данните от водомерите си сами дистанционно през сайта (директно в имейл платформата в раздел „Въпроси“ или след регистрация, като по този начин да се възползват от редица онлайн услуги) или на безплатния денонощен телефон 0800 1 21 21.

Важно е всички клиенти да имат предвид, че данните се приемат от системата за фактуриране, само ако са подадени в отчетния период. Всеки клиент може да провери отчетния си период в профила на сайта или по телефона.

В случай, че няма техническа възможност да направят самоотчет, клиентите ще получат прогнозна сметка на база предишно потребление. При следващ реален отчет „Софийска вода“  ще коригира фактури с регистрирана разлика.
За улеснение, остава валиден и обявеният безплатен период до 16 април 2020 за промяна на партида онлайн през сайта на компанията. Така те могат да получат услугата бързо и лесно от дома си.

До отмяна на извънредната ситуация в столицата са отложени и всички планови ремонтни дейности по ВиК мрежата, освен крайно неотложните проекти и аварийните ситуации.             

С 10 дни се удължава срокът за плащане на фактури за потребена електроенергия на битови клиенти, обяви ЕVN и призова за ползване на дистанционните услуги на компанията на  www.evn.bg вместо посещение на офис.
Срокът за заплащане на фактури за потребена електроенергия на битови клиенти се удължава с 10 дни, след като досега стандартното плащане беше 30 дни (месец) с 10 дни гратисен период.

Тази и други мерки бяха координирани на среща между министъра на енергетиката Теменужка Петкова, председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов и представители на електроразпределителните и снабдителни компании на 16 март в София.    

Друга мярка, договорена на срещата, е временно преустановяване на планирани дейности по електроразпределителната мрежа, които изискват планирано прекъсване на електроснабдяването. Компаниите ще се фокусират върху неотложни дейности и такива свързани с възстановяване на захранване в случаи на аварии.
Компанията ще предложи и техническа консултация на болнични заведения относно състоянието на тяхното електрозахранване. 

Клиентските офиси на EVN обаче остават отворени. Дейността им е организирана съобразно наложената извънредна ситуация в страната, при взети всички мерки за защита на работещите сътрудници и посещаващите клиенти. Това включва контрол на достъп в помещенията, дезинфекция и др. Компанията за пореден път призовава клиентите да избягват посещение на EVN Офиси, ако нямат спешна необходимост и да ползват дистанционните услуги на компанията.

Дистанционните услуги включват приемане на документи подписани с електронен подпис, безкасови начини за плащане на консумирана електро и топлоенергия, плащане през интернет страницата www.evn.bg чрез платформата „ЕVN Онлайн плюс“, директен дебит, е-банкиране, Epay.bg, Transcard.bg, през банкомат,  през кеш терминалите в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:40 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още