IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рагин: Трябва да търсим баланса на туристическия пазар

Хърватия с по-слаба материална база, но с по-добра реклама привлича повече приходи от туризъм от нас, смята експертът

10:08 | 09.12.15 г. 7
Рагин: Трябва да търсим баланса на туристическия пазар

Проблемите между Русия и Турция имат потенциал да повишат броя на руските туристи у нас, но при разработването на офертите трябва да се търси баланс, препоръча председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин.

Пред БНТ той посочи, че в годините преди кризата над 500 хил. руски туристи са почивали у нас. Всеки един от тях харчи средно около 1000 евро за една седмица. След обтягането на отношенията между ЕС и Москва броят им намалява със 150 хил., но в същото време расте броят на туристите от Турция. През това лято увеличението е от 30%, а записванията към този момент „вървят много добре“, допълни Рагин.

Затова и той препоръчва много внимателна кампания за връщането на руските туристи, така че да не бъдат засегнати туристите от другите ни водещи пазари – Турция и Германия.

Експертът коментира, че в момента туристическият бранш от конкурентните ни страни – Франция, Испания, Хърватия и други, активно работи за привличане на руснаците. Това е наложило и „спешна визита“ на българския министър Николина Ангелкова в Русия. Тя е заминала със силната подкрепа на морските курорти, категоричен беше Рагин. Той препоръча още „силен десант“ и лични контакти с руските туроператори в началото на 2016 година, за да можем да върнем руските туристи у нас.

България може да предложи много предимства за руските туристи спрямо другите конкуренти. „Нямаме езикова преграда, близки сме по характер, манталитет. Заедно бяхме преди 20 години в една система“, посочи той.

Според Рагин Хърватия има по-слаба материална база с около 30% неприватизирани хотели. Бившата югославска република обаче ни превъзхожда с маркетинга и рекламата. Той посочи, че властите в страната харчат над 100 млн. евро в рекламни кампании за привличане на туристи. В резултат приходите от туризма са 10 млрд. евро.

За Рагин един от големите проблеми на България е лошият имидж и поиска по-активни действия от правителството за преодоляването му. Министърът на туризма Николина Ангелкова обаче е много активна и дори е номинирана за лице на Балканите от колегите й в региона. „Това е едно признание за българския туризъм, за всичко, което правим“, допълни още той.

Рагин е оптимист за приходите от туризъм през 2016 година, но според него не се използва пълният потенциал на сектора. Той даде за пример нереализираните приходи от зимния туризъм, свързани с липсата на развитие на Витоша, които са поне 500 млн. лева.

Очакванията за зимния сезон също са добри, посочи още експертът. Началото на сезона ще бъде дадено на 12 декември в Банско. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 2 rate down comment 1
studioaa
преди 8 години
Тази статия за пореден път показва, че родните "експерти" по туризъм са тотално неадекватни. Руски туристи у нас няма заради санцкиите срещу Русия, които НИЕ наложихме. Заради тези сакции руските тур оператори умишено не искат да организират никакви записвания в България, защото ние биваме считани за неприятелска страна. Руските туристи никога няма да се завърнят докато всички санкции срещу Русия не са свалени. Това не е въпрос на реклама, нито на материална база.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
melon
преди 8 години
Благойчо иска да смукне пари за реклама на кирливарските им обекти.Седнал с Хърватия да се сравнява!?!?!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
mick
преди 8 години
Каквато и реклама да има.. ще излъже един път някой и втори път няма да се върне.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 0
mick
преди 8 години
Не е заради рекламата толкова, а заради отношението на хотелиерите, на тия които работят в туризма.. Даже няма нужда от много добра материална база - важното при туризма е отношението. При нас - точно това липсва. Персоналът не е мотивиран да си върши работата, не е и квалифициран.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
vlado64
преди 8 години
Тоя ходил ли е в Хърватия да види за какво става дума ? Аз бях в края на май и беше пълно с туристи от зап. европа и света .А тук само си чешат езиците
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
Mito Karamitov
преди 8 години
Абе *** комунист ти бил ли си в ХърватияПо реклама ни превъзхождала - смотаняко не по реклама а по КРИСТАЛОНОТО МОРЕ и обслужването.Цяла Европа ходи там - август магистралата Загреб - Сплит (400км) се минаваше за 8 часа а колите бяха от ЦЯЛА Европа:))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 1
Mito Karamitov
преди 8 години
Абе *** комунист ти бил ли си в ХърватияПо реклама ни превъзхождала - смотаняко не по реклама а по КРИСТАЛОНОТО МОРЕ и обслужването.Цяла Европа ходи там - август магистралата Загреб - Сплит (400км) се минаваше за 8 часа а колите бяха от ЦЯЛА Европа:))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още