IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 70% от българите са склонни да ползват споделено пътуване

Основно предимство е пестенето на средства, казват участниците в проучване

17:46 | 12.09.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Над 70% от българите са склонни да ползват споделено пътуване. Това сочи изследване, свързано с нагласите към споделеното придвижване, извършено по поръчка на Министерството на околната среда и водите (МОСВ).

Проучването е направено по повод на Европейската седмица на мобилността, която ще се състои от 16 до 22 септември. Интервюирани са 800 души от градове с население над 25 хил. души, предаде БТА. 

Форми на споделеното пътуване са съвместно придвижване с автомобил или пеша, с велосипеди, отбелязват от МОСВ.
Екоминистерството уточнява, че не подкрепя „практики, свързани със сивата икономика, каквато е платформата Uber“, а идеята им е да се популяризират екологични начинания за придвижване.

Според проучването 72,4 на сто от респондентите са заявили склонност към споделеното пътуване. Със сигурност биха се включили 28,9%, а други 43,5 на сто по-скоро биха участвали. 51% са имали опит с подобна практика.

Основни предимства на споделеното пътуване за българите са пестенето на средства (87,1 на сто), намаляването на броя на автомобилите (56,9 на сто), намаляването на задръстванията (53,4 на сто), намаляването на вредните емисии (53,1 на сто).

Най-честите предубеждения са опасенията за безопасност - 23,1 на сто, превоз с непознати - 14 на сто. Не харесват идеята 10,4 от интервюираните, други 10,4 на сто се притесняват от зависимостта си от други хора.

При проучването за навиците при придвижване в града 42,1 на сто са отговорили, че всеки ден ползват автомобил. С кола до работа се придвижват 41,8 на сто, а в свободното си време - 29,1 на сто. Пеша до работа ходят 17,9 на сто, а в свободното си време - 34,4 на сто.

Заместник-министърът на околната среда и водите Атанаска Николова посочи, че 25 български общини вече са регистрирани на сайта на европейската кампания. Крайният срок за регистрация е 16 септември. Идеята на кампанията е да предизвика инициативи за промяна в начина на живот на хората, така че да се подобри и качеството на околната среда. Мотото тази година е "Заедно стигаме по-далеч".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:28 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още