IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лиляна Павлова призна за забавяне на строежа на магистралите "Тракия" и "Марица"

По-рано днес депутатът Димчо Михалевски обвини кабинета "Борисов" за корупционни схеми във връзка с Лот 4 от "Тракия"

15:00 | 27.02.13 г. 4
Лиляна Павлова призна за забавяне на строежа на магистралите "Тракия" и "Марица"

Последните проверки са показали, че наистина има забавяне в темповете на работа на изпълнителя на Лот 4 от „Тракия“, призна регионалният министър в оставка Лиляна Павлова, цитирана от агенция "Фокус".  Договорът с изпълнителя може да бъде прекратен във всеки един момент, ако не се спазват ангажиментите по него.

Павлова посочи още, че проверките на ведомството са открили забавяне в реализацията и на друг важен проект, а именно лот 2 на магистрала "Марица“.

Лот 2 на АМ Марица се изпълнява от сдружение Марица Хайуей. В сдружението участват компаниите Пътностроителна техника АД (32,17% от дружеството бяха собственост на Холдинг Пътища АД) и австрийската "Порр Технобау".

Лот 4 на АМ Тракия се изпълнява от сдружение Тракия IV ДЗЗД. В сдружението освен Холдинг Пътища АД, участват АБ АД гр. Хасково, Галчев инженеринг груп АД – гр. Благоевград,  Пътинженерингстрой - Т АД, гр. Търговище, Пътностроителна техника ЕАД , гр. София, Видапътстрой ЕАД , гр.Видин, Бургаспътстрой АД, гр. Бургас и Пътинженеринг М ЕАД.

Още през 2010 г. премиерът Бойко Борисов заяви, че 9 фирми, сред които и обявилата фалит "Мостстрой" на Васил Божков не работят добре, затова им даде срок от 1 месец да се вземат в ръце и да продължат строежа на магистралата.

Коментарът на министър Павловa беше по повод изказване на депутатът от парламентарната група на "Коалиция за България" Димчо Михалевски, че магистралите, обещани от кабинета „Борисов“, няма да бъдат завършени в срок, а работата по тях е напълно спряна, заради корупционни схеми.

„Когато са изчерпани всички механизми по договор да бъде санкциониран изпълнителят, това е последната възможна стъпка. Ако продължат по този начин, има възможност договорът му да бъде прекратен“, допълни тя, като уточни, че това може да стане и преди 1 юни, когато е крайният срок за изпълнението на обекта.

"Правим необходимото да създадем предпоставки да не може занапред да се вземат решения, които да повлияят пътищата, които сме започнали или сега започваме, да бъдат спрени", каза още министърът в оставка.

По-рано днес Михалевски съобщи, че главният изпълнител на Лот 4 на АМ „Тракия" не изплаща парите за работата на близо 50 малки български фирми.

„Един път този изпълнител е придобил от държавата 32 млн. лв. за несвършена работа и втори път те са се подготвили да откраднат още между 15 и 20 млн. от малките фирми, работили по изграждането на ЛОТ-а", коментира по-рано днес Михалевски, цитиран от пресцентъра на БСП.

Той припомни обещанията на министър-председателят в оставка Бойко Борисов, че до края на мандата три автомагистрали „Люлин", „Тракия" и „Марица" ще бъдат завършени. „Извън завършената магистрала „Люлин", до края на мандата, дори и в редовния му вариант, няма да бъдат завършени останалите две магистрали", подчерта Михалевски. 

Същевременно председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Лазар Лазаров заяви, че 70-75% от строителството на АМ „Тракия“ вече е изпълнено.

„Частично пуснахме 16 км., а останалото забавяне е в изпълнението на конструктивни пластове от пътната настилка. Имайки предвид крайния срок и работата, която трябва да се свърши, или изпълнителите трябва да засилят двойно или тройно работата или просто по този начин няма как да се свърши този обем работа до крайния срок”, каза още Лазаров.

 

Свързани компании:

Мостстрой АД /в несъстоятелност/(5MY)

Холдинг Пътища АД /в несъстоятелност/(6H2)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 3
kalendar
преди 11 години
никой ли не допуска, че хората са получили по един телефон от тоя дето им даде поръчките, да понамалят работата, че избори идват и трябва да играем играта-без мен няма магистрали???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 4
tonitov
преди 11 години
Чакат се нови контролиращи и далаверите с анексите. Толкова пари за крадене, а те ги направиха на магистрали. "Асфалт не се яде", искаме атоми, че сме им свикнали от чернобилските.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 19 rate down comment 1
hellwitch
преди 11 години
Те на Черепа въобще не трябваше да му дават да строи.Той си е стар мошеник и ако на нещо не вземе поне 2-3 пъти парите въобще не може да се очаква той да го свърши
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 4
KostadinovK
преди 11 години
Българска работа..........
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още