IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как върви ремонтът на най-дългия тунел у нас?

Строителните дейности на тунел "Витиня" се очаква да завършат през втората половина на 2020 г., съобщават от АПИ

11:39 | 07.03.20 г.
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

С усилващи мрежи се изгражда част от третата конструктивна облицовка на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. След като тя бъде поставена ще се положи хидроизолацията и последната четвърта облицовка на съоръжението, съобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Преди да се достигне до този етап от работата тръбата е била укрепена с 55 км анкери. Дължината на един е 12 метра и се вкарва в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив, обясняват от АПИ. При стартирането на ремонтните дейности в тръбата за София са били открити множество пукнатини в облицовката и кухини. За запълването им и за да се заздрави съоръжението са използвани над 2500 куб. метра бетон, допълват от пътното ведомство.

„Витиня“ е най-дългият пътен тунел - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г.

Миналата година на съоръжението са били направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които са били предприети аварийно-възстановителни дейности, за да се приведе в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T). В тази връзка ще бъдат направени и три напречни връзки - две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела, които ще се използват в случай на пътен инцидент. По този начин съоръжението изцяло ще отговаря на европейските изисквания.

Изпълнител на обекта е „Автомагистрали“ ЕАД. Очаква се строителните дейности да завършат през втората половина на 2020 г. Индикативната стойност на аварийно-възстановителните работи е около 50 млн. лв. Ремонтираната тръба ще е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, каквито има в ремонтираната тръба за Варна.

Припомняме, че ремонтът на тунел "Витиня" започна през юни 2016 г. с работа по тръбата в посока Варна. Тя беше отворена за движение през септември 2017 г., а ремонтът струваше над 22 млн. лв. Няколко дни по-късно започна ремонтът на тръбата за София, а тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който в момента е заместник-министър, обеща, че работата ще приключи само за два месеца. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още