IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България е посетена от над 8,4 млн. чужди туристи за 10-те месеца на годината

За януари-септември приходите от международен туризъм растат със 7 на сто до 3,2 млрд. евро

16:11 | 04.12.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

България се развива устойчиво като туристическа дестинация за четири сезона и през последните години постигна рекордни резултати в сектора. За първите десет месеца на 2018-а България е посетена от над 8,4 млн. чуждестранни туристи, което е близо 5% ръст спрямо същия период на миналата година. В първата петица са Румъния, Гърция, Германия Турция, Русия.

Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на традиционната си годишна среща с чуждестранните посланици у нас. Тя информира за статистиката, постигната от страната ни и за броя посетители от водещите входящи пазари.

С още по-високи темпове растат и приходите от международен туризъм, подчерта тя. За периода януари-септември 2018 г. те възлизат на 3,2 млрд. евро, което бележи 7% увеличение спрямо същия период на предходната година, съобщават от Министерството на туризма. 

Министър Ангелкова акцентира, че през лятото чуждестранните посещения на туристи в страната са били над 5,4 млн. и това е най-успешният сезон до момента. Очакваме тези рекордни данни да бъдат надградени и от новия зимен сезон, който ще се открие от 15 декември и за който се очертават около 5% ръст на туристите като начална прогноза.

Министър Ангелкова подчерта, че Министерството на туризма е първата държавна администрация, която на 1 декември тази година представи ново поколение електронни услуги за всички регистрационни режими, които предоставя по Закона за туризма. Те вече са достъпни за потребителите чрез специално разработена платформа. Електронният подпис на документите вече е възможен и чрез лицево разпознаване през смартфон след начална регистрация. Услугите могат да се ползват 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата от всички краища на света. Това пести време, но и средства на гражданите и предприемачите, каза още министърът. До март 2019 г. министерството ще е обхванало с електронните си услуги около 80 процента от страните по света.

През януари 2019 г. ведомството ще демонстрира и демо версията на Единната система за туристическа информация, която ще направи пребиваването в България още по-сигурно и ще е от голяма полза за статистиката, движението на посетители по позари, както и за приходите в сектора. Данните ще се събират на общата информационна платформа, която е изцяло съобразена с GDPR, а личните данни ще са напълно защитени.

Качеството на предлагания продукт е изключително важно за нашата администрация, за да можем да утвърдим имиджа на страната, която привлича все повече платежоспособни туристи, посочи министър Ангелкова. За всеки хотел и ресторант ще се въведе идентификационен код, който ще персонализира дейността му. 

Тя се спря подробно и на друго голямо предизвикателство в отрасъла – подготовката и квалификацията на достатъчно изпълнителски кадри за сектора. Сред краткосрочните мерки за преодоляване на този дефицит това лято от трети страни бяха наети над 7700 сезонни работници в туризма - двойно спрямо предното лято. Такива кадри ще бъдат ангажирани и през новия зимен сезон.

Министърът направи преглед за свършеното от министерството за популяризиране туристическия потенциал на страната пред българските и чуждестранните посетители. След успеха на първоначално създадените 8 културно-исторически дестинации туристическата администрация съвместно с бизнеса и общините разработи и 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА дестинации, които бяха широко дискутирани на кръгли маси в страната. Следващата година планираме разработването на дестинации, които ще насърчат поклонническия туризъм, анонсира още тя. Работи се заедно с 11 държави от региона да се създаде общ балкански маршрут, който ще привлича не само туристи от Европа, но и от далечни дистанции.

Ангелкова съобщи също, че се подготвят и няколко инвестиционни тура у нас за водещи компании в сектора. Перспективно е да работим с всички държави, които проявяват интерес към страната ни като място за туристически визити и правене на бизнес. За това съдействат и маркетинг активностите ни - кампаниите с водещи световни медии, присъствие в дигиталните платформи, популяризиране на нашите забележителности и услуги чрез интернет платформата I love Bulgaria, посочи министърът. 

На въпрос за предстоящата година на Пловдив като европейска столица на културата министър Ангелкова информира, че това изключително престижно събитие ще включи над 500 прояви, представящи региона и страната като културна и историческа дестинация. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:46 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още