IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силните продажби на игри очертават добра година за Sony

Компанията отчете изненадващ ръст на печалбата за второто си тримесечие

11:27 | 28.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Kiyoshi Ota/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Sony повиши прогнозата за годишната си печалба, след като отчете изненадващ ръст на същия показател за второто си фискално тримесечие. Това се дължи на факта, че гейминг бизнесът продължава да се радва на голямо търсене, породено от мерките за овладяване на Covid-19, предава Ройтерс.

Промените в прогнозата отразяват и добрия старт на японския анимационен филм “Demon Slayer”, който отчасти се дистрибутира от музикалното звено на Sony. Продукцията се радва на особено добри резултати в боксофиса в Япония след премиерата, която беше на 16 октомври.

По-високите приходи от гейминг и развлекателно съдържание валидират стратегията на главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида за увеличаване на приходните потоци, които намаляват въздействието на променливите цикли на продажбите на хардуер.

Печалбата за юли-септември достигна 317,76 млрд. йени (3,05 млрд. долара), което е с 13,9% повече спрямо сумата от 278,96 млрд. йени за същия период на предходната година. За сравнение, средната прогноза на 11 анализатори, анкетирани от Refinitiv, беше за 197,55 млрд. йени.

Sony повиши прогнозата за годишната си печалба до 700 млрд. йени, спрямо по-ранната за 620 млрд. йени. Консенсусната прогноза на 24 анализатори е за 672,33 млрд. йени.

Сега фирмата прогнозира, че гейминг подразделението ѝ ще отчете 300 млрд. йени печалба, докато по-рано очакваше 240 млрд. йени.

Насочването на потребителите към сваляне на гейминг софтуер и абонаментни онлайн услуги по време на блокадите подкрепи печалбата, въпреки че конзолата PlayStation 4 е към края на своя жизнен цикъл.

Такива високомаржови приходи от онлайн решения вероятно ще помогнат на гейминг бизнеса на Sony да остане рентабилен през тази година въпреки големите маркетингови и производствени разходи, свързани с пускането на новата конзола PlayStation 5 следващия месец.

Междувременно Sony сви прогнозата си за своя бизнес със сензори, след като по-строгите ограничения, които САЩ наложиха на Huawei Technologies, пречат на глобалните доставчици да ѝ продават чипове. Sony е сред тези доставчици и използва американска технология без специален лиценз.

Китайският производител на смартфони е вторият по големина клиент на бизнеса на Sony със сензори за изображения след Apple, като носи около 20% от нейните приходи от този сегмент, равняващи се на 10 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още