IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Отмяната на Олимпиадата нанесе силен удар на Samsung

Концернът искаше да използва събитието, за да навлезе на този лукративен пазар

08:47 | 27.03.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg</em></p>

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

За корейския технологичен концерн Samsung Electronics Co Ltd Олимпиадата в Токио през 2020 г. щеше да бъде нейният трамплин за постигане на дълго сдържана цел - да генерира значителни постъпления на доходоносния пазар на смартфони в Япония, където Apple Inc доминира.

Но след като игрите бяха отложени за 2021 г. поради пандемията на коронавирус, дългосрочните маркетингови планове на спонсора, съсредоточени върху новия смартфон S20, който излезе на пазара твърде рано, са се объркали, предава Ройтерс.

Забавянето може също да означава, че южнокорейският технологичен гигант е изгубил решителна възможност. Очакваше се той да рекламира 5G способността на апаратите в рекламите си на Олимпиадата, с цел да привлече население, въодушевено да гледа ирите с авангардна технология, преди Apple да пусне свой 5G продукт на пазара.

„Samsung имаше желание да използва олимпийските игри, за да се справи в Япония. В този смисъл това е лоша ситуация“, заявява пред Ройтерс човек, запознат с операциите на Samsung, като отбелязва, че Samsung и други спонсори ще трябва да коригират плановете си.

„Голяма част от инерцията за търсене на смартфони при предстоящите олимпийски игри също ще изчезне“, заявява източникът, пожелал да остане анонимен, тъй като не е упълномощен да говори по въпроса.

Бивши служители и анализатори на Samsung поясняват, че компанията вероятно ще се върне към чертожната дъска, за да промотира нов топ телефон, който трябва да излезе през следващата година.

На въпрос за въздействието на отлагането на Олимпиадата върху стратегията си за пазара в Япония Samsung отказва коментар, като заявява само, че ще продължи да предоставя иновативни технологии за японските клиенти, независимо от това кога започват игрите.

Въпреки че Samsung е най-големият в света производител на смартфони по обем, но държи само част от японския пазар.

За разлика от него Apple, който за пръв път започна да продава iPhone в Япония през 2008 г., спечели дял благодарение на агресивна рекламна и ценова кампания от страна на SoftBank, който по това време бе единствен негов дистрибутор. Оттогава Япония се превърна в лоялен премиум пазар и основен център за трупане на печалба за американската фирма.

В момента Apple владее 53% от японския пазар, Sharp Corp  има 12%, а Sony Corp - 7%, според Counterpoint Research. Samsung, който загуби позиции от 2013 г., има 4%.

Показателно за затрудненията на Samsung беше решението му през 2015 г. да оттегли името си при смартфоните, продавани в Япония и просто да влезе в страната с марката Galaxy - единственият пазар, където прави това. Това е ход, който някои анализатори приписват на историческото напрежение, което често се разраства между Южна Корея и нейния съсед.

„Вярвам, че са направили това поради нарастващия брой японски потребители, които вземат предвид политическите фактори при съображенията си за покупка“, казва Шенгтао Джин,  анализатор от Canalys.

В хода си за превземане на крепостта на Apple Samsung положи основите на съгласувана кампания.

През март миналата година тя откри най-големия в света магазин Galaxy в Хараджуку, популярния търговски квартал на Токио за младежка мода и поп култура. Разположена на осем етажа, лъскавата сграда има екстериор, украсен с повече от 1000 смартфона. Ръководителят на Samsung за мобилните и мрежови технологии Кох-Дон Дзин, служители на Международния олимпийски комитет и организатори от Токио 2020 присъстваха на церемонията по откриването, за да маркират 500 дни до откриването на игрите.

След това през май наследникът и фактически ръководител на Samsung Джей. И Ли  пътува до Япония, срещайки се с ръководители на мобилните опертори  NTT DoCoMo Inc  и KDDI Corp, за да обсъди сътрудничеството в областта на 5G.

DoCoMo и SoftBank Corp, местното телекомуникационно дружество на SoftBank Group, в момента въвеждат 5G услуги. Но забавянето на игрите означава, че не се очаква 5G да набира скорост, докато Apple не пусне iPhone с 5G способност, поясняват  анализатори.
  
Очаква се този телефон да бъде представен до края на 2020 г., въпреки че в някои медийни публикации се твърди, че стартът може да се забави от пандемията.

„Samsung можеше да натрупа преднина в 5G, но отлагането на игрите е неуспех“, казва Йонг Ок-Хюн, бивш изпълнителен директор на LG и професор в университета Sogang в Сеул „Вирусът може също така да доведе до забавяне в развитието на пазара на 5G, което ще бъде облекчение за Apple“.

Засега остава да се разбере дали Samsung ще пристъпи към планове за продажба на специален телефон на олимпийските игри S20 с възможност за 5G. Телефонът, който трябва да бъде продаван от DoCoMo, трябваше да бъде пуснат през юни и Samsung започна да приема предварителни поръчки този месец. На въпрос дали планът е в ход, Samsung пояснява, че детайлите ще бъдат определени след обсъждания с МОК и DoCoMo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:32 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още