IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Spotify ще персонализира част от големите си плейлисти

Това може да увеличи времето на слушане в платформата и ангажираността на потребителите

09:34 | 27.03.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Платформата за музикален стрийминг Spotify залага на персонализация не само на плейлисти като Discover Weekly. Стрийминг гигантът планира да персонализира дори част от другите плейлисти, които предлага, на база на потребителските вкусове, пише Engadget.

Това означава, че няма да получавате същите плейлисти като вашите приятели.

Компанията залага, че това ще увеличи списъка с точните песни, достигащи до „точните слушатели“, с което пък ще насърчи по-дългото слушане на музика в платформата.

За целта Spotify предоставя уникални линкове към плейлисти, за да се увери, че хората могат да слушат конкретни версии на плейлистите, включващи определени песни. Изпълнителите не трябва да се притесняват, че плейлистите, които се споделят, няма да включват техни песни.

Компанията предостави и данни в подкрепа на идеята си.

Персонализирането е увеличило броя на включените в плейлисти изпълнители с 30%, а броят на новооткритите песни от потребителите е скочил с 35 на сто според компанията. Освен това се наблюдава скок с 88% на повторно слушане на песни, както и 66% увеличение на броя на пътите, в които потребителите са запазвали песни.

Ходът има за цел да помогне както на изпълнителите, така и на слушателите, но все пак има някои опасения. Spotify не представя пълен списък със засегнатите плейлисти, така че не е сигурно кога виждате персонализирана плейлиста и кога не.

Въпреки че това може да увеличи откриването на някои музиканти от потребители, които не ги познават, има риск от създаването на балон, в който някои слушатели е по-малко вероятно да чуят музика извън тази, която се очаква да им хареса.

И, разбира се, няма как да споделите ентусиазма си за плейлиста, когато не можете да гарантирате, че някой ще чуе същите песни като вас.

Възможно е Spotify да се нуждае от повече време, преди тези промени да бъдат въведени официално. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още