IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електронното банкиране дава неограничени възможности

С наличностите по сметките ми оперирам изцяло онлайн – през мобилния си телефон, коментира Весела Лилова – Тончева

08:52 | 19.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Снимка: Личен архив

Весела Лилова – Тончева е магистър фармацевт, клиент на ПроКредит Банк от една година. В свободното си време се занимава главно с 4-годишната си дъщеря си. В момента е в очакване на второто си дете. Когато има време обича да се среща с приятели, да ходи на кино, да се разхожда сред природата. Дигиталните технологии за нея са важна част от ежедневието на всеки човек, независимо от възрастта. Смята, че в днешно време всеки трябва да е на “ти“ с технологиите, за да може да общува по-лесно, както и да върши ежедневните си задачи. При избора си на банка държи на коректността в обслужването, както и на прозрачност на условията, които предлага банката. Също така държи бързо и лесно по всяко време да разполага със средствата си в банката.

Припомняме, че Investor.bg и "ПроКредит Банк" започнаха съвместен проект, чрез който да се даде повече светлина върху трансформацията на банковия сектор в България. Интервюто с Весела е част от поредицата текстове, посветени на технологичните нововъведения, които обхващат и променят финансовия свят у нас, що се отнася до управлението на личните и фирмени финанси. 

Весела, според вас банковите продукти на пазара достатъчно разбираеми ли са за клиентите?

- За човек без икономическо образование банковите продукти не са достатъчно разбираеми. В договорите обикновено са включени доста клаузи, за които се е налагало да моля да ми бъдат по-ясно разяснени, на по-достъпен език.

Спестявате ли и какви инструменти използвате?

- Опитвам се да спестявам доколкото мога. В днешно време това се оказва доста трудно, особено за семейство с деца, които изплащат и жилищен кредит. Сега ни предстои обзавеждане на голям апартамент, за който изтеглихме въпросния жилищен кредит и като средства за обзавеждане ще ползваме тези от продажбата на друг мой недвижим имот.

Имате ли кредит и за какво?

- Да, със съпруга ми изтеглихме жилищен кредит за апартамент точно преди една година, когато станах клиент на ПроКредит Банк. За друго не ми се е налагало досега да тегля кредит. Но апартаментът е нещо, което няма как да си позволим без кредит в днешно време.

Ползвате ли кредитна карта и при какви условия?

- Използвам кредитна карта на друга банка. Наложи ми се да си я извадя преди 6 години, тъй като плащах билети в чужбина, които нямаше как да бъдат заплатени по друг начин тогава. В момента я използвам доста рядко, само за плащания в интернет, за които се изисква задължително кредитна карта. Дори съм се замисляла да я закрия.

Как решихте на коя банка да се доверите, кое беше водещо в избора?

- Преди да изтеглим жилищен кредит използвах услугите на друга банка. Когато със съпруга ми започнахме да проучваме лихвените проценти за ипотечните кредити се уверихме, че има доста скрити такси, които всъщност увеличават месечната вноска по жилищния кредит и крайната сума за връщане беше доста по-висока отколкото предполагахме.

Така, след като проучихме условията на няколко от водещите банки, се спряхме на ПроКредит Банк. Там не само лихвеният процент се оказа по-нисък, но нямаше и допълнителни такси. Общата сума за връщане беше по-ниска от тази на другите банки. Останахме приятно изненадани от бързината, с която стана всичко от подаването на документите до отпускането на самия кредит. Процесът отне около две седмици, а в останалите банки обикновено става за близо месец.
От онлайн банкирането на ПроКредит също съм много доволна. До сега не съм използвала такава услуга от друга банка, но се уверих, че електронното банкиране дава много възможности за опериране със средствата от всяко място и по всяко време.

Имаше ли лоши изненади, след като станахте клиент на конкретната банка - „скрити“ такси или допълнителни условия и наказателни лихви?

- Нямаше такива изненади. Единственото, което ми направи впечатление беше, че няколко месеца след като станах клиент на банката, се промени месечната такса от 8 лева на 10 лева. Но бързо се уверих, че са включени повече удобства за клиента - повече безплатни тегления от банкомат на друга банка, което за мен е предимство.

Често ли ходите до офиса на банката? Обикновено как оперирате с наличностите по сметките?

- Не ми се е налагало да ходя до офиса на банката, освен когато сключвахме договора за жилищния кредит преди една година. С наличностите по сметките ми оперирам изцяло онлайн – през мобилния си телефон. За мен това е най-удобният начин.

Използвате ли кеш? Колко често ви се налага да теглите пари от банкомати и „губите“ ли средства под формата на такси?

- Да, използвам кеш. Главно на места, на които не може да се плати с карта. Също и за по-малки сметки от 10 лева, например плащам кеш, защото не ми е удобно да ползвам картата за малки суми. С картата плащам в по-големите магазини, както и по-големи суми. На месец имам право на 5 тегления от банкомати на други банки без да ми се удържа допълнителна такса, освен месечната. Старая се да се вписвам в тях и успявам. От банкомати на ПроКредит тегля без такса, но те не са ми удобни като локация и обикновено използвам най-близкия банкомат.

За какво най-често плащате онлайн?

- Онлайн плащам, когато пазарувам нещо от чужди сайтове. Най-често от e-bay.com. Също така плащам онлайн, когато закупувам ваучери за услуги или пътувания, за които вариантите за плащане са онлайн или в брой в офис на „Изи пей“.
Преди да използвам услугите на банката, се разхождах до офис на „Изи пей“, което разбира се губи ценно време, в което мога да свърша нещо друго. Онлайн плащам и като си поръчвам дрехи или аксесоари от сайтове.

Налага ли ви се често да ползвате услугите на контактния център и какви казуси най-вече решавате?

- Не ми се е налагало да звъня в Контактния център досега. Изключително доволна съм от онлайн банкирането, защото всичко, което ми се е налагало да свърша досега успявам да го свърша оттам – по всяко време и от всяко място. Наскоро си загубих дебитната карта и останах приятно изненадана, че всичко мога да свърша онлайн – да си блокирам старата карта и да си поръчам нова, след което да я получа на посочен от мен адрес. И всичко това без да губя ценно за мен време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още