IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Работническият съюз на VW блокира строителството на нов завод в Източна Европа

Според служителите по-евтино ще излезе преструктурирането на съществуваща фабрика, вместо изграждането на нов завод

10:46 | 11.03.19 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Бордът на директорите и Работническият съюз на Volkswagen (VW) са пред сериозен конфликт. По информация на германския в. Handelsblatt представители на служителите засега отказват да дадат разрешение за новия завод на концерна в Източна Европа.

„В рамките на гласуването в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се стоят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Това поставя автомобилния гигант пред опасността от ново ограничаване на производството и задълбочаване на вътрешната борба за власт между работодателите и работниците.

Говорител на Волфганг Порше, наследник на едноименната фамилия и представител на най-важната група акционери на концерна, който наскоро нападна Работническия съюз по време на Автомобилния салон в Женева, поясни, че той също трябва да носи отговорност за грешните решения в миналото.

Представителят на работниците Берн Остерло реагира остро на изказването на Порше. В интервю за в. Braunschweiger Zeitung Остерло дори настоя за последици и спрямо ръководството. „Не може да погребваме милиарди евро и това да остане без последици“, казва той по отношение на Дизелгейт и последните по-високи нормативни изисквания за изразходване на гориво и емисиите вредни газове. Само новите разпоредби са коствали на компанията през изминалата година поне 1 млрд. евро.

Напрежението в компанията сега намира изражение и в спора за възможния строеж на новия завод в Източна Европа. Началото бе дадено с преструктурирането на фабриката на VW в Емден, която трябва да се преквалифицира в производство на нови електрически автомобили. По тази причина производството на Passat, което ставаше в Eмден, трябва да се премести в завод на Skoda в Чехия. От своя страна пък Skoda ще има нужда от нови капацитети, които според ръководството ще трябва да се запълнят с изграждането на нов завод.

Мениджмънтът предпочита строителството на нова фабрика, за да се премахне риска от недостиг при доставките на Skoda.

Компанията разглежда 10 възможни предложения за заводи в четири страни – България, Сърбия, Румъния и Турция. Както стана ясно по-рано възможната инвестиция се оценява на 1,3 млрд.евро, без в тях да влизат възможните финансови подпомагания от страна на целевите държави, които могат да бъдат в размер на стотици милиони.

От друга страна работниците настояват, че преструктурирането на съществуващ, но недостатъчно натоварен завод за двигатели може да струва на VW само 200 млн. евро. Според служителите решението за строителството на нов завод ще е още една грешка в дългия списък погрешни решения на компанията.

И сега има трудности с натоварването на съществуващите заводи. Германският автомобилен гигант обаче се сблъсква и с други проблеми напоследък, като например с електрониката на новия Golf, чието производство трябва да започне през второто полугодие във Волфсбург. Затова е възможно да има проблеми с доставките на 80 000 автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи в размер на до 400 млн. евро.

Заради подобни проблеми и производството на новия Passat в Eмден беше отложено с половин година.

В словашката столица Братислава пък производството на малкия автомобил Up беше спряно, а наследник засега не се предвижда.

За забавянията и за проблемите при капацитета според служителите е виновно единствено ръководството и главният изпълнителен директор Херберт Дийс.

Критики срещу Дийс има не само от страна на служителите, но и от ръководството. Едно от обвиненията срещу него е, че взима еднолично решенията си. „Той не мотивира достатъчно добре екипа, по-скоро вместо да ги подсигури, постига обратното“, казва високопоставен мениджър в автомобилния концерн. По думите му изобщо не може да става дума за конструктивна работа в екип.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

4
rate up comment 6 rate down comment 1
vtoshkova
преди 5 години
Да, за 400 млн. евро става въпрос, извиняваме се за грешката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 1
Blueberry
преди 5 години
Да, но ако бяха написали 400 млн. евро. А виж цифрата - 400 млрд. Очевидно е грешка, но нека да им я кажем.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 1
rumeni72
преди 5 години
само 5 000 евро на автомобил се пада.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 14
abdul
преди 5 години
"Затова е възможно да има проблеми с доставките на 80 000 автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи в размер на до 400 000 млн. евро."Това какво прави? Около 5 млн. евро на автомобил пропуснати ползи? И на тия проблем са им синдикатите?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още