IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Великобритания да забрани конвенционалните автомобили през 2030 г.?

Съвместен доклад на екологични организации изчислява, че възприемането на такава стратегия след 2030 г. ще отдалечи Лондон от целта за нулеви емисии до 2050 г.

15:30 | 04.10.20 г. 9
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Правителството на Великобритания трябва да наложи в рамките на едно десетилетие забраната за продажба на дизелови автомобили, ако иска дори да се доближи до целите си за климатичните промени, показа анализ, цитиран от Bloomberg. 

Британските власти обмислят да засилят ограничителните мерки за автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да стимулират продажбите на електрически превозни средства. Този ход не само ще намали замърсяването, но и ще създаде пазар, който ще привлече производители и нови работни места във Великобритания.

Павителството се консултира за изтеглянето на настоящата забрана за продажба на бензинови и дизелови автомобили от 2040 г. до 2035 г. или до по-рано, ако е възможно. Проучването, публикувано в петък от Greenpeace (Грийнпийс) и Green Alliance, показва, че изтеглянето на забраната до 2030 г. ще изтрие 90 милиона тона еквивалент на въглероден диоксид през в периода 2028-2032 г. – което е около една четвърт от всички емисии във Великобритания, генерирани през 2019 г.

Според доклада само изтегляне на забраната за дизеловите и бензинови автомобили, която обхваща и хибридните плъгин автомобили, до 2030 г., ще позволи на Великобритания да осъществи целите си по отношение на декарбонизацията и климатичния неутралитет до средата на века.

Правителството изчислява напредъка си относно целите спрямо петгодишния бюджет за въглеродния диоксид, осигуряващ засилване на мерките за ограничаване на емисиите до 2050 г.

Въпреки че е напът да изпълни третия си бюджет за въглеродните емисии, то трябва да постигне по-големи икономии на въглероден диоксид, за да изпълни четвъртия и петия бюджет. Шестият бюджет за въглерода, който ще бъде определен през декември, ще е още по-строг, тъй като ще е първият, който ще приеме целта за нулеви емисии, заложена през 2019 г.

автомобили автомобили

Великобритания ще трябва да спести още 77 милиона тона еквивалент на въглероден диоксид, за да изпълни петия си бюджет, който обхваща периода 2028-2032 г., се казва в доклада. Но по всяка вероятност ще са необходими по-дълбоки съкращения в количеството емисии, за да се постигне целта.

По-малко амбициозните варианти за забрана на конвенционалните автомобили до 2035 г. биха довели до това правителството да пропусне целта си за въглеродните емисии със 73%, а евентуална забраната от 2032 г. за същите превозни средства ще доведе до пропускане на целта с 18%, установяват от Greenpeace и Green Alliance.

„Това е още по-убедително доказателство, че 2030 г. е най-добрият вариант за пълна забрана на новите замърсяващи превозни средства“, каза Дъг Пар, старши изследовател в Greenpeace, Великобритания.

В четвъртък опозиционната Лейбъристка партия също призова правителството да избере забрана с начална година 2030 г. преди старта на преговорите във Великобритания за глобалното изменение на климата догодина.

Премиерът Борис Джонсън заяви в сряда, че ще изложи плановете си за постигане на нулеви емисии за Великобритания до 2050 г. през следващите седмици.

Очаква се намаляването на замърсяването от транспорта да играе важна роля в прехода, тъй като на този сектор се падат повече от една трета от емисиите на парникови газове в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
Hahoto2
преди 3 години
"Инвестор БЕГЕ, *** лО УМ НИ Ли сте, как да напиша *** ДА Л за ускорение на автомобила, като ми го цензурирате?"хахахаххаНапиши *** и те ще те разберат! ;))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
Otka4eni reformatori
преди 3 години
Всички знаем как се пишат статистики. И аз пиша такива.....Само дето проблема не е в писането им, а във вярването им...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 1
michaelis23
преди 3 години
ми мое, що па да не мое и ше хоат пеш или на конь как са били през 16 век ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 4
zelka007
преди 3 години
ами излез от речетатива и опорките на видния форумен тесла експерт дядя вова и започни да ползваш статистически данни . например според националната асоциация за противопожарна защита (NFPA) и министерството на транспорта на САЩ се регистрира по един пожар на превозно средство на всеки 19 милиона изминати мили . от своя страна тесла регистрира един пожар на 170 милиона изминати мили , като нейната статистика включва и умишлени палежи , а не само инциденти с автомобила ... :))) ...та какво излиза ?! тесла да ти се запали е 8 (осем) пъти по-малко вероятно от обикновен автомобил с ДВГ ... :))) ...а за "самоволното ускорение" виж това мнение на специалист ... остави ме мен какво ще ти напиша ... https://insideevs.com/news/394068/jason-hughes-sua-tesla-cases-impossible/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 1
cyclop
преди 3 години
Инвестор БЕГЕ, *** лО УМ НИ Ли сте, как да напиша *** ДА Л за ускорение на автомобила, като ми го цензурирате?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 4
cyclop
преди 3 години
Айде стига вече бе, стига с тези намеци за Русия, може, възможно е, случва се, има го, да не приемаш пропагандата и измишльотините БЕЗ НЯКОЙ ДА ТИ Е ПЛАТИЛ, БЕЗ ДА СИ РУСКИ АГЕНТ. Напъни се много здраво да го проумееш, пишеш се интелигентен човек, а се заяждаш на нивото на трета група в детската градина. Точно пък тесла, със самозапалващите се батерии, със залепващия *** за ускорение, с постоянно неадекватния "автопилот", направо ми е идеал. И именно те са първопроходците на колосалното автомобилно следене. Ако ми предложат такава безплатно, не бих я пробвал дори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
zelka007
преди 3 години
намиг , намиг ... излезте от рая прожектиран в "первый канал - рассия" и слезте на земята , тесла продава вече електромобили с литиеви LFP батерии без кобалт , можеш да си гугълнеш (или яндексираш) "tesla winter test drive" . ще ти излезнат достъчно видеа на потребители от канада и норвегия кое как е при температури от -30 или -40 градуса ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 4
cyclop
преди 3 години
Огромни батерии с редки метали и киселини, електричество от "възобновяеми" източници, разбирай унищожаване на реките с вецове, и превземане на земята със слабоефективни слънчеви ферми, чието производство също е свързано със купища вредни процеси и използването на редки метали. И след десет години и батериите на колата, и на слънчевите ферми са си извървяли пътя, и е нужно да се подменят. А прекрасните слънчеви електроцентрали произвеждат електричество през деня, и ако ще се ползва през нощта, трябва да се складира в други, колосални акумулатори, също много полезни за природата. А страхотните екологични електромобили, при температури под нулата, бързо се превръщат в елегантни модерни скулптори. Затова пък имат по осем камери, които да заснемат всичко около тях, и бързо да го споделят през 5G мрежата, за подобряване на услугата, намиг, намиг. Бъдещето ще е рай.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 3
Hahoto2
преди 3 години
Много е хубаво, когато от Блумбърг ти кажат какво "трябва" да прави правителството ти! Убеденс съм, че ако "трябва" на Блумбърг стане реалност, ще има доста шофьори в Лондон, които би "трябвало" да реагират към редакцията им по същия начин, както реагираха на шаржовете, правоверните, към Шарли Ебдо! :))))))))))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още