IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Отрицателните лихвени проценти удрят и търговското корабоплаване

Според доклад на Drewry Maritime Equity Research секторът ще изгуби 6 млрд. долара тази година

12:54 | 09.05.16 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Собственикът на най-голямата линия в търговското корабоплаване казва, че отрицателните лихвени проценти вредят на индустрията и отлагат изключително необходимото консолидиране в сектора, пише Bloomberg.

Паричната политика предполага, че консолидирането ще бъде много по-бавно, защото за банките е лесно да поддържат слабите компании в търговското корабоплаване, смята Нилс Смедегард Андерсен, главен изпълнителен директор на A.P. Moeller-Maersk A/S.

Това е поредният пример как отрицателните лихвени проценти изкривяват пазарите и имат потенциала дори да забавят растежа. Засега тази политика има ограничен успех в съживяването на инфлацията, освен това редица експерти предупреждават, че може да се стигне до балони в цените на активите, посочва Bloomberg.

Непредвидените последици включват и по-бавна глобална индустрия на търговското корабоплаване и съмненията за ефективността на отрицателните лихвени проценти изглежда ще се задържат.

„Политиците не провеждат необходимите реформи и оставят паричната политика да реши проблемите, пред които много държави са изправени – ниска конкурентоспособност и слаби инвестиции“, казва Андерсен. Разчитането на евтино финансиране в търговското корабоплаване доведе до много негативни ефекти.

„Тази индустрия няма буферите, за да се справи с повече препятствия и започва „ужасна 2016 г.“ със забавяне на глобалните търговски обеми, ниски товарни нива и свръхкапацитет“, пише в доклад на Drewry Maritime Equity Research от април. По изчисления на авторите секторът ще изгуби 6 млрд. долара тази година.

Hanjin Shipping Co. - най-голямата южнокорейска компания в търговското корабоплаване и номер 8 в света – се намира в разгара на преструктуриране на дълга, като миналата седмица кредиторите й се споразумяха за нови условия.

Глобалните лидери в търговското корабоплаване формират съюзи, за да си сътрудничат в намаляването на разходите. Миналия месец CMA CGM SA и три други големи оператора подписаха предварително споразумение за формирането на нова група – Ocean Alliance, която може да стане втората най-голяма след партньорството между Maersk Line и Mediterranean Shipping Co.

“Доволни сме с настоящата си позиция в алианса”, казва Андерсен. „Но ако се появи линия за продажба, с правилния профил и на подходяща цена, ще го обмислим. В крайна сметка това е бизнес“, допълва той.

Ерата на мащабните парични стимули обаче изглежда ще продължи. Все повече централни банки – от Швеция до Япония – прибегнаха до отрицателни лихвени проценти в опит да съживят кредитирането и растежа. Дания, където е базирана Maersk, е рекордьорът с отрицателни лихвени проценти от близо четири години.

„Отрицателните лихвени проценти са симптом на лошо здраве и може да доведат до балони“, допълва Андерсен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Mesoiadess
преди 7 години
"Паричната политика предполага, че консолидирането ще бъде много по-бавно, защото за банките е лесно да поддържат слабите компании ..."Да , ще поддържат слабите компании , слабите държави , всичко уродливо ще виси на косъм - обаче няма да пада . Ще купим още някоя годинка за измамниците , за балоните , за политиците и за престъпниците - народа плаща .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още