IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Експерт: Повишаването на екотаксите за колите е добър ход

Повече от половината регистрирани коли в България са дизелови, коментират от клъстер "Зелен транспорт"

17:11 | 16.04.18 г. 6
Експерт: Повишаването на екотаксите за колите е добър ход

Евентуалното повишаване на екотаксите за автомобилите в България е добър ход. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Веселин Грозданов от клъстер "Зелен транспорт".

Той обясни, че в действителност се очаква старите дизелови коли от Германия да поемат към България. „Едно рециклиране на автомобил там е скъпо и германците предпочитат да продадат автомобилите, макар и на безценица, само и само да се освободят от тях“, уточни Грозданов.

Според него е напълно справедливо предложението на министъра на екологията Нено Димов да се плаща най-висока такса за стара (над 10-годишна) бензинова или дизелова кола, а за хибридните автомобили таксата да падне двойно. 

„В България има 3,3 млн. регистрирани автомобили към 2017 г., като от тях 1,480 млн. са бензинови и 1,6 млн. са дизелови. Колите с по-екологично чистото гориво газ са 200 хил., а хибридните – 3 653. Електрическите коли са едва 391. Това говори, че в България основно използваме бензинови и дизелови автомобили. Когато в Европа в големите градове забранят да се движат дизеловите автомобили, те няма да изчезнат, а ще дойдат към България“, коментират още от клъстер "Зелен транспорт" .

Грозданов смята, че трябва да има регионални мерки.

„В първите пет най-големи града в България има регистрирани най-много автомобили, докато в градове като Кърджали и Смолян колите са значително по-малко и хората са с по-ниски доходи", коментира той.

"Това, което се предлага, трябва да бъде и спрямо мястото на регистрация на автомобила. Автомобилите, които имат стикери за стандарта „Евро“ 4, 5, 6, могат да навлизат в центъра на града, а които нямат – да си оставят колата в буферните паркинги. Това е решението да не минаваме между капките – да регистрираме в по-малко населено място автомобила си, а да го използваме в по-големия град“, допълни Грозданов.

Вижте още във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

6
rate up comment 8 rate down comment 4
KPetkov
преди 5 години
Електрическите коли са едва 391. Абе почакайте още малко от Клъстера и ще станат 800 след пет-шест години. Обаче българите си го заслужаваме да ни клъстеросват отзад всякакви ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 3
0pk
преди 5 години
Догодина да почнат да лепят стикери по вратите на сгради отопляващи се на твърдо гориво и да им сложат допълнително екоданъци ;]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 21 rate down comment 3
bgMan
преди 5 години
ГЕРБ са сбирщина от корумпирани продажници. Каквото и да направят то ще е в интерес на някой, който е платил, и в никакъв случай няма да е в интерес на хората.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 15 rate down comment 4
khao
преди 5 години
клъстер "Зелен транспорт". .... без коментар!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 27 rate down comment 2
doba
преди 5 години
Не знам за кого е добър ход, но определено ще 'дръпне' 5-10% от избирателите на ГЕРБ.Може да се окаже капката, която ще прелее чашата и герберите да загубят изборите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 37 rate down comment 2
Alx
преди 5 години
Повишаване на екотаксите нищо няма да промени, нито въздуха, нито количеството автомобили, единствено ще повиши благосъстоянието на няколко определени фирми свързани с властта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още