IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Планът на Evergrande за стабилизиране на приходите засега удря на камък

Звеното за електромобили все още не може да пусне дебютния си модел на пазара, помрачено от дълговата криза, която тресе цялата група

15:33 | 09.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Дълговата криза на китайската строителна компания China Evergrande Group хвърли сянка върху плана на концерна да подсили своя бизнес с електрически превозни средства.

Evergrande обяви по-рано, че възнамерява да превърне своето звено за електрическа мобилност в основен източник на приходи в средносрочен и дългосрочен план.

Дъщерното дружество China Evergrande New Energy Vehicle Group, създадено специално за тази цел, представи първото си масово произведено електрическо превозно средство през януари, въпреки че все още не е получило регулаторно одобрение, пише Nikkei Asia Review.

Неволите на групата ще се задълбочат допълнително, ако Evergrande не успее да възстанови огромната инвестиция, която е направила в развитието на бизнеса си с електромобили. 

Evergrande NEV обяви в средата на януари, че производството на SUV-а Hengchi 5 е започнало в завода ѝ в Тиендзин. Компанията също така пусна видео на производствената линия, управлявана от роботи, и подчерта, че производството е завършено 12 дни предсрочно и че подготовката върви добре.

Въпреки изявлението на Evergrande, компанията всъщност е планирала да започне масово производство през втората половина на 2021 г. В същото време анализаторите са на мнение, че концернът изостава съществено с налагането си на пазара на електрически коли и все още не се знае кога ще стартират продажбите.

В Китай Министерството на индустрията и информационните технологии е институцията, която одобрява производството и продажбата на автомобили. Министерството и други органи разглеждат заявленията на производителите, след което поставят автомобилите в списък с модели; списъкът се предоставя за обществено обсъждане преди кандидатурите да бъдат одобрени или отхвърлени.

Моделът на Evergrande беше включен в списъка за преглед през ноември. Смяташе се, че скоро след това ще се появи на пазара, но месец по-късно автомобилът беше премахнат от списъка.

Властите не обясниха защо електромобилът на Evergrande е бил пренебрегнат, но през февруари Hengchi отново се появи в списъка. Въпреки това, дори ако този път бъде осигурено одобрение, компанията остава изправена пред редица препятствия.

През 2018 г. Evergrande обяви, че ще навлезе в бизнеса с автомобили, използващи нов вид енергия (NEV), за да диверсифицира приходите си. През 2019 г. звеното обяви план за инвестиране на около 45 млрд. юана (7 млрд. долара) в рамките на три години.

Отделно, компанията заяви, че планира да набере поне 30 млрд. хонконгски долара (3,8 млрд. долара) през 2020 г. и 2021 г., в което финансиране ще участват играчи като Tencent.

Един от проблемите на Evergrande остава бързото влошаване на финансовото състояние на бизнеса с недвижими имоти. Проблемите с управлението на компанията привлякоха вниманието на широката общественост в средата на миналата година. През 2021 г. приходите от продажби на имоти на групата спаднаха с 39% на годишна база до 443 млрд. юана.

Evergrande Group притежава повече от 60% от Evergrande NEV. Продажбата на активи и бизнеси, свързани с електромобили, може да помогне за намаляване на дълговата тежест върху групата. Въпреки това няма да е лесно да се намери купувач за марка, която все още не се е реализирала на пазара.

Засега бъдещето на звеното за електромобили на Evergrande ще зависи от благоразположението на Пекин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още