IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Компанията, която плаща на шофьори да оставят колите в гаражите си

Джон Зимър иска да отучи американците от навика им да притежават автомобили

12:07 | 27.09.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Преди две години Джон Зимър, съосновател и президент на Lyft Inc, прогнозира, че в големите американски градове до 2025 г. няма да съществува собственост върху автомобилите. До този срок остават около седем години, а сега Lyft предлага да плаща на хора в около тридесетина града, за да паркират колите си в гаражите за един месец, като компенсацията идва под формата на ваучери за между 500 до 600 долара за услугата за споделено пътуване. Има и кредити за услуги за споделяне на велосипеди и автомобили и за обществен транспорт.

Този ход е маркетингов гамбит. Lyft ще избере около 2000 души, които да участват и да се надява, че те ще бъдат честни за това, че няма да използват личната си кола. Тази програма ще продължи само един месец, но посочва реалната промяна в индустрията със споделено пътуване. През 2018 г. и двете компании - Lyft и Uber Technologies Inc., добавяха нови видове транспорт към своите платформи. Всяка от тях купи компания за споделяне на велосипеди - изборът на Uber беше Jump, а на Lyft - Motivate. И двете компании развиват собствени услуги за споделяне на скутери. Lyft също така преработи приложението си. 

Убеждението зад тези ходове е, че бъдещето на компаниите за споделено пътуване ще зависи от това да станат по-общи доставчици на транспортни услуги. През миналата година фиксирането над автономните превозни средства бе изместено, поне в краткосрочен план - от ентусиазъм за по-нискотехнологични форми на личен транспорт.

Зимър описа програмата, която компанията нарече "Ditch Your Car", като начин да се накарат хората да се чувстват комфортно с алтернативи на собствеността на автомобила. „Трябва да осигурим надеждна услуга, която да се конкурира с идеята, че колата ви е паркирана пред къщата ви, което е изключително удобно", каза той.

Той каза, че Lyft не е бил достатъчно твърд, за да направи много повече, отколкото да оцелее през по-голямата част от историята си, но смята, че компанията вече е преминала покрай крайъгълния камък. Правната несигурност около услугите в Съединените щати е повече или по-малко решена. Lyft увеличи своя пазарен дял до 29%, в сравнение с 16% в началото на миналата година, според Second Measure, фирма, която анализира записите на кредитни карти. Lyft заяви през юни, че е получила ново финансиране за 600 млн. долара, а Bloomberg News наскоро съобщи, че компанията е започнала подготовка за листване през 2019 г. Зимър казва сега, че напредъкът в основния бизнес дава на компанията свободата да разшири обхвата си. „Ние най-накрая сме в точката на стабилност, където можем да удвоим тези усилия", каза той.

Последна актуализация: 21:20 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още