IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Идва ли краят на дизеловия икономически модел?

Проджбите на дизелови двигатели в Европа продължават да спадат

14:48 | 07.05.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Проджбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%. Според експерти дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това са резултатите в Норвегия, където екологията е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на „зелени” мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Целия материал прочетете в Automedia.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 15 rate down comment 2
vzhekoff
преди 5 години
Поредният нескопосан превод. Какво значи, че "А електромобилите вече са над 50%." Това просто не е вярно ! Или се има предвид продажбата на нови автомобили, или нещо друго, но в никакъв случай в Нрвегия няма 50% електромобили ! Отделно: "За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара." Опитвате се да ни кажете, че 4 млн Норвегия има продажби само на бензинови коли по 100 хил. на месец ? Или общо по около 200'000 на месец ? За една година 2,5 млн. ? Някой погледна ли си числата преди да ги пише ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още