IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителите на конзоли пускат все по-често нов хардуер

Компаниите трябва да се справят с все по-голямата конкуренция от страна на смартфоните и таблетите за вниманието на потребителите

12:49 | 02.10.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Най-влиятелните компании в индустрията за видеоигри започват да предлагат все по-често нов хардуер, за да останат в крак с бързо променящата се технология и все по-големия брой нови конкуренти на пазара, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Sony и Microsoft обикновено пускат нови версии на своите конзоли PlayStation и Xbox на всеки шест до седем години. Сега, само три години след представянето на по-мощни устройства, които може би ще са последните по рода си, двете компании се подготвят да пуснат подобрения, насочени към феновете, гладни за най-новите технологии.

В началото на септември Sony представи нова, по-лека версия на своята конзола PlayStation 4, както беше обещала.

Промяната е от решаващо значение за създаването на общност от играчи, които не само купуват софтуер, но плащат все по-често за достъп до мрежи с онлайн игри, ексклузивни демо игри и за други предложения. Абонаментната услуга на Microsoft – Xbox Live, генерира около 2 млрд. долара приходи годишно, докато PlayStation Plus на Sony събира около половината от това, посочват анализатори. Губенето на толкова потребители заради новия хардуер на конкурентите означава и загубата на приходи.

Днешните конзоли се конкурират с все по-мощните смартфони и таблети, с високия клас компютри и другите типове устройства, на които могат да се играят игри. За да се справят с това, производителите на конзоли вече не чакат по половин десетилетие и повече, за да направят нововъведения.

Microsoft е планирала по-мощен Xbox One за следващата година, а по-евтина и лека версия, наречена Xbox One S, се появи на рафтовете на 2 август. От своя страна Nintendo планира да пусне новата си система с кодово име NX през март. Това ще се случи малко повече от четири години след представянето на конзолата Wii U.

Пазарът на тези устройства се насочва към по-чести обновления, за да отговори на бързите темпове, с които се развиват компютрите и смартфоните, твърди Ейджи Маеда, анализатор на SMBC Nikko Securities. Вместо пълни промени след години работа, компаниите ще пуснат нови конзоли по-скоро, но промените в тях няма да са толкова драстични, допълва той.

Производителите на конзоли изглежда се учат от тактиката на Apple – увеличават приходите от услуги, докато привличат лоялните фенове с чести, не много големи хардуерни промени в различни ценови диапазони.

Sony, Microsoft и Nintendo отказват да коментират кога планират да пуснат на пазара новите си устройства. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още