IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

OPPO и Vivo отправят предизвикателство на Apple в Китай

Местните марки набират сили, насочвайки се към по-малките градове

12:57 | 02.02.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Извън Китай малцина познават марките OPPO или Vivo, но тези местни производители на смартфони отбелязват растеж на най-големия пазар на подобни устройства в света, използвайки местните добре познати и силни мрежи за търговия на дребно в по-малките градове, пише Bloomberg.

Експертите в индустрията твърдят, че по-малките градове, а те са повече от 600, като част от тях са по-големи от повечето европейски столици, са следващото поле за битка. Това е така, защото най-големите градове в Китай вече са наситени.

Международни марки като Apple и Samsung Electronics все още не са достигнали този етап от покриване на пазара, който обаче представлява повече от 56% от общото китайско потребление според Beijing All China Marketing Research.

При една икономика, която расте с най-бавния си темп от 25 години, купувачите в тези по-малки градове с население до 3 млн. души, предпочитат по-евтини телефони, което е добра новина за OPPO и Vivo, както и за Meizu Technology, една от дъщерните компании на Alibaba Group Holding.

"OPPO и Vivo вече надминаха Samsung и ZTE в Китай и работят по настигането на голямата тройка – Huawei, Xiaomi и Apple през 2016 г.“, твърди анализаторът на Strategy Analytics Нийл Моустън.

Трябва да уточним, че тези нови играчи, които продават евтини устройства, нямат силата на премиум марките и имат малки маржове на печалба, или работят на загуба все още. Те имат нужда от големи продажби на масовия пазар, за да продължат да съществуват, посочват експерти от индустрията.

OPPO е продала 10,8 млн. устройства, което ѝ даде 9% пазарен дял и я класира в челната петица на компаниите на пазара на смартфони през четвъртото тримесечие на миналата година според Strategy Analytics. Това се случи въпреки че като цяло китайският пазар се сви с 4%.

Смартфонът на OPPO R7, струващ 1999 юана (304 долара), е рекламиран като „селфи експерт“ с по-голям екран от този на iPhone 6S и конкурентна резолюция на камерата.

Vivo се класира четвърти с 10% пазарен дял, под Apple с нейните 13%.

Растежът на тези млади компании идва в момент, в който Apple, Xiaomi и други компании не успяват да запазят доброто си представяне на пазара заради забавянето на търсенето и това на икономическия растеж.

Анализаторите твърдят, че новите играчи набират сили благодарение на интересни маркетингови ходове, като спонсорства на местни телевизионни предавания, и на големите мрежи за търговия в по-малките градове.

„Няма толкова много международни компании, които могат да направят това, когато става дума за пазара в Китай“, твърди Никол Пенг от Canalys.

Samsung, която се класира на шесто място в страната, отказва да коментира. Миналата седмица Apple пък прогнозира първия си спад на продажбите от 13 години насам заради най-бавния в историята ѝ растеж на продажбите на iPhone на фона на признаците за забавяне на китайския пазар.

Задаващите се предизвикателства

На Китай принадлежат девет от 12-те топ марки смартфони в света, като държат близо една четвърт от пазарния дял според CounterPoint Research. Но превръщането на всичко това в продажби отвъд Китай ще бъде предизвикателство.

В чужбина китайските брандове не разполагат с големи мрежи за дистрибуция и могат да си навлекат проблеми, свързани с интелектуалната собственост. OPPO вече оперира на няколко пазара в Азия и Близкия изток, докато Vivo се насочи към Малайзия и Индия.

На вътрешния пазар китайските купувачи често сменят марките и определяща за тях е по-скоро цената. Именно тези ценови войни са причината ZTE и Lenovo Group често да сменят позициите си в класацията.

„Границите между „високия“ и „ниския“ клас устройства се размиват, което оставя цената като основен фактор за повечето купувачи на масовия пазар“, твърди анализаторът от блога Tech-Thoughts.net Самир Синх.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:26 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още