IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новите технологични милионери избягват грешките от времето на дотком-бума

Богатството им е силно обвързано с успеха на компаниите, в които са инвестирали, но заделят и нещичко настрана, пише CNBC

12:29 | 19.05.12 г.
Автор - снимка
Редактор
Новите технологични милионери избягват грешките от времето на дотком-бума

Твърдят, че искат да променят света, но искат да запазят и състоянието си. Новоизлюпените технологични милионери и милиардери от Силициевата долина, включително облагодетелствалите се от първичното публично предлагане на Facebook вчера, продават акциите си по-рано и по-голям брой от тях, отколкото предишните поколения технологични магнати, коментира CNBC.

Продажбите целят да помогнат на новото поколение в бранша да избегне загубата на състоянието от спукването на дотком-балона в края на 90-те години, когато мнозина притежатели на акции видяха как богатството им изчезва с краха на пазара.

Точно 57% от акциите, търгувани на първичното публично предлагане на Facebook, са на настоящи акционери в компанията. За сравнение, при първичното публично предлагане на Google през 2004 г. акционерите в компанията осигуриха едва 28% от общия брой.

Главният изпълнителен директор и основател на Facebook Марк Зукърбърг продаде акции на стойност над 1 млрд. долара, но останалата част от дела му в компанията струва над 19 млрд. долара. Останалите ранни инвеститори в компанията пък получават общо около 9 млрд. долара от продажбите на акции на обща стойност 16 млрд. долара.

От компанията промениха и периода след първичното публично предлагане, в който старите акционери няма да имат право да продават акциите си. Традиционно той е 6 месеца, но в случая бе намален наполовина.

Мениджърите и ранните инвеститори в LinkedIn и Zynga също осребриха акциите си по-бързо. Малко след първичното си публично предлагане Zynga осъществи вторично, което позволи на хората от компанията да получат от акции над 593 млн. долара, преди да приключи официалният забранителен период за продажбата им. Самата компания не получи никакви приходи от вторичното публично предлагане.

На притежателите на акции в Groupon бе разрешено да осребрят акциите си доста преди публичното им предлагане, получавайки 570 млн. долара от частно финансиране.

Тази нова философия на „ранна продажба“ е в рязък контраст с първичните публични предлагания от времето на дотком-балона през 90-те години на ХХ век.

Последна актуализация: 05:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още