IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Tesla да се превърне в „енергиен крал“?

За да постигне това, Илон Мъск ще трябва да убеди купувачите на електромобили да произвеждат собствена енергия и да не ползват такава, генерирана от въглища

13:10 | 24.02.20 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. <em>Снимка: Bloomberg/Qilai Shen</em></p>

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Bloomberg/Qilai Shen

В края на лятото на 2018 г. изпълнителният директор на Tesla Inc. Илон Мъск обвини продавачите на къси позиции, че стоят в основата на „най-болезнената година“ за компанията. Мъск заплаши, че ще направи Tesla отново частна, но това, в крайна сметка, се оказа поредният му блъф, напоен с марихуана.

От онзи момент досега стойността на акциите на Tesla почти се утрои, пише за Oilprice финансовият анализатор Алекс Кимани.

След като Tesla обяви изненадваща печалба през второто тримесечие, цената на акциите ѝ се повиши до 8-месечен връх. Вторият силен тласък стана факт, след като Пекин разреши на Tesla да изгради своя първи завод извън пределите на САЩ край Шанхай на стойност 5 млрд. долара. 

Третата възходяща вълна може да възникне, когато Tesla преобразува пълчищата си от клиенти, инвеститори и почитатели в купувачи на продукти на своя бизнес SolarCity. Така смята Piper Sandler, която наскоро повиши целта си за акциите на Telsa на Wall Street до 928 долара от 729 долара, като заяви, че компанията е успяла да превърне клиентите си в „неволни климатични воини“, които могат да станат големи купувачи на нейните чисти енергийни продукти.

Последната актуализация изпрати акциите на Tesla до рекордно високи нива.

Революционер при чистата енергия

Най-новата бичи теза на Wall Street се базира на възобновяемата енергия.

Александър Потър и Пол Сандлър споделят, че следващото предизвикателство за Tesla ще бъде да убеди клиентите от бизнеса си с електромобили, че зареждането на техните превозни средства, използващи електроенергия, произведена от изгарянето на въглища, не е много „зелено“ начинание и да ги призове да генерират и съхраняват соларна енергия собствено производство. Анализаторите посочват, че експериментът на Tesla за инсталиране на соларна система за зареждане на Model X вече дава обнадеждаващи резултати за бъдещето на компанията в индустрията за производство на енергия.

Придобиването на SolarCity от Tesla за близо 5 млрд. долара през 2016 г. изненада много пазарни наблюдатели, като се има предвид, че се случи в момент, в който Tesla се нуждаеше от големи количества капитал за разширяване на производството, а соларните компании не можеха да помогнат в тази насока. Но тази покупка може да се превърне в едно от най-добрите решения на компанията досега.

В момента е лесно да се пренебрегне соларният бизнес на Tesla, като се има предвид, че сегментът е отговорен за едва 6% от приходите на компанията през 2019 г.

В центъра на зеления „енергиен двигател“ са слънчевата и вятърната енергия, като и двете се очаква да допринесат за почти половината от световния енергиен микс до 2050 г. според Bloomberg New Energy Finance. Очаква се глобалните доставки на възобновяема енергия да нараснат с 50% през следващите пет години, водени от възхода на слънчевата енергия.

В САЩ дружествата за комунални услуги се опитват да намалят емисиите на въглероден диоксид, като се фокусират върху мащабни соларни проекти, съчетавайки ги с технологии за съхранение на енергия.

Последна актуализация: 21:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

11
rate up comment 2 rate down comment 1
DaveBG
преди 4 години
Евтиното идва от това че нямаш обслужвания и караш безплатно. Другото е пестене на нерви и време от сервизи и по малко се тровиш. На мене ми писна да ми смърди на изгоряло всеки път като запаля и като минах на Теслата се родих.Другото е че колата е на друго ниво на пътя - никой не може да се пререди пред теб или да те запуши да не можеш да се престроиш в задръстванията. Само пипваш *** за ускорение и си в другата лента. Няма скрибуцания и тракания защото не спира със дискове и накладки (има но не ги ползва освен за задържане на място)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 4
v_tin
преди 4 години
я ГИ ДАЙ ТЕЗИ СМЕТКИ ВЪВ ФОРУМА в темата за ел колите, че на мен ми излиза че до 150000км няма никаква икономия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 10 rate down comment 3
khao
преди 4 години
сподели сметката ... може да си сбърркал някъде :)щото и аз харесвах ферари, но не излиза сметката ... по същата причина не си купих и Бентли, не им падат цените, не ги карат хората ... сигурно защото не стават ! .... карам си каруцата, ако се сучпи нещо с пирони и тел се оправя, коня пасе от обществените градинки и всичко ми е фрии!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 5
kron
преди 4 години
Има една уловка при изчисленията ел срещу ДВГ - електрическата започва да показва предимствата си в дългорочен план, т.е. ресурсът й е много по-голям. Сумата спестени пари от гориво, поддръжка, ремонти, данъци и (извън БГ) субсидии трябва да се смята за поне 10г. По това време ДВГ колата вече е риск, а електричката си джитка. Да, ще се наложи смяна на батерия по някое време, но това е планиран разход, а и ако си ок с намаления капацитет, можеш да продължиш да си я караш. Специално при тесла няма как да се сравни, защото нямат модел с ДВГ, но при хюндай кона, например, може лесно да се сметне, че за 5г. разликата спрямо съответната ДВГ се спестява, а за 10г. електрическата вече е с десетки хиляди лв. по-изгодна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
trilist
преди 4 години
Авторът на статията явно е бил напушен като я пише
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 15
kane
преди 4 години
Колите на тесла не са икономически обосновани!Харесвам модел 3, чаках я и сина ми я харесва и щчх да я купувам... и съм я смятал многкратно!Еми не излиза сметката!Купуват ги хора, които не могат да си правят сметката или искат да са в крак с новото или ги е грижа за "екологията" повече, но аз просто не мога да я купя нова! Не е рентабилна! Сега ги гледам стари, защото само на една много по-ниска цена на придобиване би имало икономическа изгода, но дори втора употреба са на много вискои цени все още! Чудя се защо не им падат цените както на обикновенните автомобили! Какво толкова необикновенно има у тях! Не мога да разбера! Сипвам си безина и се радвам на по-евтиния избор и петрол напоследък. А това също - ако цената на петрола се вдигне да кажем с два и половина - три пъти някъде ще се изравни по разход с теслата модел 3 или с втора ръка/от батерията зависи/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 19 rate down comment 7
Dr. Vatnikov
преди 4 години
Слънчевата енергия и Солар сити нищо ли са бе, тавариш??!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 24
michaelis23
преди 4 години
кат почнеш и ти да произвеждаш собствена енегрия тогаа пак се обади ама по подготвен .... от 5 години само зеленясвате а на практика нищо, мноо ясно че е нищо щот от нищо ток не се прай ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
Финанси виж още