IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Големите въпроси пред Clubhouse

Социалната мрежа вече привлече известните личности, но проблемите с модерацията на разговорите остават

15:42 | 13.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Clubhouse и други базирани на звука социални мрежи привличат потребители с едно простичко нещо: да чуеш гласа на друг човек.

Развиващите се социални мрежи, които включват гласови разговори, привличат все повече хора и милиарди долари инвестиции, докато най-големите платформи търсят свой подход към аудио чат функциите. Clubhouse, единствената изцяло аудио социална мрежа, включваща разговори с големи имена от Холивуд, политиката и технологиите, предизвиква най-голяма еуфория, пише Wall Street Journal.

През януари приложението набра 100 млн. долара до оценка от 1 млрд. долара от инвеститори като компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz, а това се случи по-малко от година след появата на новата социална мрежа. Месечните сваляния на приложението, което може да се ползва само с покана, скочиха до 2,4 млн. миналия месец от 2000 през септември, сочат данни на Sensor Tower.

Конкуренцията обаче се задава. Може би най-ясният знак за все по-голямото влияние на аудиото в социалните мрежи беше новината, че Facebook е в ранен етап на експерименти с подобни функции, а Twitter добави гласова функция за туитване. Освен това тества отделен продукт за аудио чат стаи, наречен Spaces, разкри говорителка на компанията. Предприемачът и инвеститор Марк Кубън заяви, че е ангажиран със създаването на фокусирана в звука социална платформа, наречена Fireside, която ще се конкурира с Clubhouse. Източник, запознат с проекта, твърди, че услугата ще се появи тази година.  

Новите приложения привличат известни лица и множество потребители, включително изпълнители, които си търсят публика, основатели на стартъпи, търсещи менторство, геймъри, които търсят други играчи. Но също така привлякоха и потребители, изхвърлени от други платформи, защото разпространяват теории на конспирацията, търсещи подкрепа политици и хора, засегнати от пандемията, които търсят нови начини да се свържат с други хора, докато текат блокадите.

Популярността на подкастите, заедно с досадата от Zoom, направи аудио приложенията като Clubhouse особено привлекателни. Джеремая Оуянг, анализатор на технологичната индустрия, съветник и стартъп инвеститор, смята аудиото за перфектно решение, защото не е толкова безлично като текста, нито е толкова ангажиращо като видеото.

Оуянг, който е активен член на Clubhouse, твърди, че аудио приложенията са се разраснали бързо по време на пандемията, докато хората търсят повече социални контакти, а разговорите на живо носят повече емпатия, отколкото текстовите съобщения. Оуянг следи нови социални мрежи и има списък от няколко десетки, включително сигурното аудио чат приложение на Chalk Inc. и Locker Room за аудио разговори на живо сред спортни фенове.

Приложението на Discord първоначално беше насочено към геймърите, но миналата година достигна до много по-широка аудитория. То набра 100 млн. долара през юни, достигайки 3,5 млрд. долара оценка, а шест месеца по-късно си осигури още 100 млн. долара, удвоявайки оценката си до 7 млрд. долара. Миналата пролет компанията заяви, че през ранните месеци на пандемията е имала 50% ръст на дневните потребители на своята функция за гласови услуги в САЩ.

Развитието на новите видове социални мрежи се случва в момент, в който най-голямата платформа в света Facebook е изправена пред критиките на регулаторите, които твърдят, че тя ползва антиконкурентни практики, за да мачка други компании. Facebook многократно е пускала нови функции, които приличат на тези на конкурентите ѝ. Instagram например добави почти идентични опции на тези, предлагани от Snapchat и TikTok.

Говорител на Facebook твърди, че компанията не е близо до пускането на конкурентен на Clubhouse продукт, но проучва възможностите за аудио функции. По-рано New York Times писа, че Facebook е в ранен етап на изграждането на продукт, който е подобен на Clubhouse.

Последна актуализация: 04:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още