IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple Pay навърши 2 години, търси как да стане по-полезен

Услугата за мобилни разплащания е изправена пред все по-голяма конкуренция и трябва да намери начин да се отличи

15:55 | 30.10.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

5 месеца след като Kohl’s Corp. си стисна ръцете с Apple Inc., американската търговска верига пусна конкурентна услуга на системата за мобилни разплащания Apple Pay, пише Bloomberg. 

За Apple, пазарният лидер в този тип разплащания в търговски обекти, ходове като този на Kohl’s Corp. стават все по-обичайни. През това лято Wal-Mart Stores Inc. представи своя собствена услуга за мобилно разплащане в САЩ, а фармацевтичната верига CVS Health Corp. обяви своята CVS Pay.

Apple Pay, която навърши 2 години този месец, е изправена пред по-сериозна конкуренция и трябва да намери начин да се отличи на този все по-пренаселен пазар. През следващата година повечето вериги и ресторанти за бързо хранене ще стартират собствени услуги за мобилно разплащане, но някои от тях ще предлагат също и Apple Pay. Apple, която разшири услугите си в Русия по-рано този месец, търси начин как да включи повече традиционни разплащателни функции, като например карти за транспорт и карти за лоялни клиенти.

От Apple не разкриват подробни детайли за представянето на Apple Pay. Като се има предивд, че Apple получава малък процент от всяка трансакция, печалбата от това е пренебрежимо малка за компанията, която декларира общи приходи от продажби в размер на почти 234 млрд. долара за последната фискална година. Тези приходи включват 19,9 млрд долара от услуги, част от които са таксите за трансакция.

Стойността на трансакциите, извършвани чрез смартфони в търговски обекти в САЩ, се очаква да достигне 210 млрд. долара до 2019 г. според eMarketer Inc. Въпреки че може да бъде малък, но нарастващ приток на приходи за технологичния гигант, Apple Pay би могла да направи мобилните устройства на компания по-привлекателни, насърчавайки лоялността на потребителите към тях. Последното пък може  да й помогне в конкуренцията с технологични гиганти като Samsung Electronics Co. 

 

Apple посвети голяма част от последните две години, за да популяризира своята услуга за разплащания и да накара хората да я използват при покупки в магазини, чрез мобилни приложения и при онлайн пазаруване. През услуги като Apple Pay са направени 9% от разплащания с кредитни карти в търговски обекти и на тях се падат около 5% от средствата, похарчени с кредитни карти, сочи проучване за май на Phoenix, която се е допитала до 5100 възрастни за разходите им в рамките на месец. 

Apple Pay има да извърви дълъг път докато придобие масова популярност, отчасти, защото някои хората не смятат, че носи подобрение спрямо вече съществуващите методи за разплащане. Apple трябва да покаже, че продуктът ѝ  превъзхожда кредитната картаз за да стимулира използването му. Според Pymnts.com и InfoScout, 58% от хората интервюирани през юни казват, че Apple Pay e също толкова лесен за използване колкото и кредитна карта, докато 56% от потребителите на iPhone6 и 6 Plus твърдят, че и двата разплащателни метода отнемат еднакво време за ползване.

„Те не са доказали, че тяхното приложение за пазаруване е по-добро от съществуващите разплащателни методи“, коментира Джордан МакКии, старши анализатор разплащания в 451 Research. 

Същевременно Apple увеличава услугите, които предлага. От този месец пътуващите в Япония ще имат възможност да използват Apple Pay, за да купуват билети за влак, а това може да се окаже голяма възможност за Apple. Само East Japan Railway Co. е обслужила 17,4 млн. пътници на ден през годината, която завърши през март, а Apple добави специални чипове към своите смартфони, за да подкрепи услугата си. Освен това Apple Pay вече работи с лондонското метро, автобуси и други форми на транспорт във Великобритания.

Apple се стреми да обслужва повече транспортни системи, след като градове като Ню Йорк и Бостън създадоха опция за мобилно разплащане с едно натискане на екрана на смартфона. През юни компанията започна да работи с Orange Cash – приложение за мобилни разплащания за клиенти на френския телекомуникационен гигант Orange. Orange Cash използва геолокация за да персонализира офертите пращани към телефоните на техните клиенти и им правят промоционални оферти за лоялност към определена марка. Apple Pay също така е интегриран в приложенията на Walgreens Boots Alliance Inc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:12 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още