IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple губи предимството си на пазара на приложения

Нарастването при Google е съчетано и с ръст при цената на акциите на компанията

20:04 | 05.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Apple губи предимството си на пазара на приложения

Пет години след като популяризира термина “app” (приложение) и предизвика бум в мобилния софтуер, Apple Inc губи предимството си при смартфон приложенията за сметка на Google. А по този начин един от силните козовете на iPhone отслабва, пише в свой анализ Bloomberg.

Продажбите на приложения от онлайн магазина на Google през четвъртото тримесечие са се удвоили от предходните три месеца, докато приходите на Apple са скочили с 20%, според пазарния изследовател App Annie. А някои софтуерни фирми като Ngmoco LLC, която в исторически план пише програми за Apple преди такива за Google, постави двете операционни системи на равни начала - в някои случаи дори развива програмите за Google с предимство.

Apple беше в един момент най-големият производител на смартфони, а мобилната му операционна система бе най-използваната, отчасти заради лидерската позиция на компанията при игрите, списанията и инструментите. Компанията обаче изостана зад софтуера на Google Android през 2010, а през миналата година загуби и преднината при хардуера на Samsung Electronics Co.

След като изоставаше от Apple с години по брой на предлаганите приложения, Google застигна конкурента си през миналата година, като през октомври съобщи, че Google Play вече има 700 000 приложения. Тази бройка не обявена от Apple през въпросния месец.

Нарастването при Google е съчетано и с ръст при цената на акциите на компанията. На 1 февруари те достигнаха исторически връх, докато книжата на конкурента Apple се сринаха с 37% от пика, достигнат през септември.

Акциите на Apple се търгуват с 55% под тези на Google на база на сравнение на съотношението цена/печалба (Р/Е). Това е най-голямата разлика от юли 2006 насам, около година преди да бъде представен първият iPhone.

Три от всеки четири продавани мобилни устройства на оценявания на 260 млрд. долара глобален пазар на смартфони работят на операционната систeма на Google Android, пише още Bloomberg.

За да ускори предизвикателството допълнително, Google улеснява разработчиците при създаването на приложенията, а за потребителите е по-лесно да ги намерят и купят.

С все по-интензивното използване от потребителите на мобилни устройства за вършене на компютърни задачи, които някога вършеха на стационарни, десктоп машини, навлизането на Google помага за продажбите на телефони, ползващи Android от компании като Samsung и HTC Corp. Предимството на Google на пазара на приложения бе допълнително ускорено от Galaxy S III на Samsung, вторият най-продават телефон след iPhone 5 през четвъртото тримесечие, според Strategy Analytics.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:19 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още