Мечтата на Безос за космоса струва акции на Amazon за 1 млрд. долара годишно

Снимка: Архив Ройтерс

Мечтата на Безос за космоса струва акции на Amazon за 1 млрд. долара годишно

06.04.2017 17:10

Интернет милиардерът Джеф Безос заяви, че продава акции на Amazon.com за 1 млрд. долара годишно, за да финансира Blue Origin – компанията, с която иска да изпълни мечтата си да прати хора в космоса, съобщава Bloomberg.

Бизнес моделът ми за Blue Origin в момента е да продавам акции на Amazon за около 1 млрд. долара годишно и да ги използвам за финансирането на Blue Origin”, казва Безос в сряда по време на Space Symposium – годишна конференция на индустрията в Колорадо. „Затова бизнес моделът на Blue Origin е много стабилен“.

Безос, който е вторият най-богат човек в света след Бил Гейтс, е казвал и преди, че реинвестира пари, които печели от гиганта в електронната търговия Amazon, откакто стартира компанията си за космически проучвания преди повече от десетилетие. В сряда той разкри предимството, което според него ще мотивира хората да платят около 300 хил. долара за бърз суборбитален космически полет - големите прозорци на капсулата.

Основателят на Amazon взаимства и от крайбрежните хотели и ресторанти в дизайна на космическата капсула, която Blue Origin планира да използва, за да изпрати туристи в космоса до две години. Капсулата ще бъде с „най-големите прозорци в историята на космическите кораби“, твърди компанията. В нея има място за шестима пътници, всеки със собствен прозорец и полулегнала седалка, която ще разпределя мощта, усетена при излитането, казва Blue Origin.

Единственият ми фокус е хора в космоса“, казва Безос. „Искам хора в космоса“.

Blue Origin обаче има конкуренция. Space Exploration Technologies на Илон Мъск планира да изпрати двама туристи на пътуване около Луната по-късно следващата година. Virgin Galactic на Ричард Брансън също проучва идеята за изпращане на хора в космоса.

Blue Origin се опитва да намали разходите за пътуванията, правейки ракети за многократна употреба, както самолетите. Ракетата New Shepard на компанията е извършила пет суборбитални полета от ноември 2015 г. Суборбиталният полет е на достатъчно голяма височина, за да могат пасажерите да изпитат безтегловност, но не и на достатъчно голяма, за да обиколят Земята.

Големите прозорци за капсулата на Blue Origin ще увеличат разходите и сложността при създаването на кораба, тъй като по-големите стъклени панели трябва да са по-плътни, а това увеличава теглото на капсулата, която трябва да е възможно най-лека, казва Бил Гудман, вицепрезидент на космическите системи в Nhu Photonics.

Прозорец с диаметър 56 см на Международната космическа станция е около 8 см дебел и е направен от слоеве, създадени да устоят на сблъсъци с бързо движещи се прахови частици, да поддържат въздушното налягане в капсулата, а има и пласт, който подобрява видимостта, допълва той. Въпреки високите разходи големите прозорци ще бъдат добър маркетинг ход за космическия туризъм, допълва Гудман.

По-голямото винаги е по-добро“, казва Гудман. „Човек, който може да си позволи полет в космоса, вероятно ще има и много добър фотоапарат и ще иска да направи хубави снимки“.

Как изглежда капсулата вижте в нашата галерия

Рубрики
Kъм пълната версия