IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Кутиите (ако имаме предвид автоматична предавателна кутия) не се "чупят" (израз на български инжИнер), АКО се спазват предписанията на производителя.

    Бих казал, не се "чупят", а в споменатия случай (на "теглене" до сервиз "по български ") - недопустимо се износват фрикционните дискове, което изисква скъпо струващи части и скъп ремонт: демонтаж, смяна, монтаж и изпитване от квалифициран специалист.

    Със сигурност не е малко да знаеш, че помпата подава масло при необходимото налягане, но това е крайно недостатъчно, за да се дават произволни съвети във форум в нета.

    За да свържа повода ми за коментар със случая на Бота, както и, за да не остане някой с грешно впечатление - ще спомена, че ВСЯКА част, механизъм или възел от превозното средство има препоръчителен диапазон на момента на затягане.

    Гореспоменатият специалист в специализиран сервиз, знае стойността на момента на затягане (за да не се скъса болта при следващ ремонт), например на съединителя на преобразователя на въртящ момент и масления филтър при монтаж... И не се върти "на пожар" с пистолета за сгъстен въздух..
    (8 - 10 N.m), а НЕ над тия стойности!

    По този начин производителят гарантира безотказна работа при определени условия или режими на работа на двигателя.

    И, разбира се - може да му се потърси отговорност... и ще плаща "като поп"!

    Коментар


    • Вече има хора които казват че Тесла 3 можела да харчи 10 киловатчаса на 100 с новия електромотор. Електромобилите се усъвършенстват и разхода им на ток пада. Още ще ги усъвършенстват.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • mikomikov, сега той се ядосва, пуши му главата и да не издевателстваме. Ще ги оправят, дребна работа е. Ти разбра ли да идеш да ти развият болтовете и да ги накараш да ги стегнат на ръка. Най добре, гледах един приятел как ги зави с електрически винтоверт с малък въртящ момент и после на ръка с динамотричен, после пак минаваш с динамометричен да ги завият след като покараш малко и ще си сигурен че ако трябва да смениш гума на пътя ще може с ключа в багажника да се развие, няма да викаш репатрак с тази автоматична скоростна кутия може да го чакаш да дойде много отдалеч и да стоиш на пътя и после и да се возиш в репатрак заради една спукана гума. Не искаш да си провериш може ли да се тегли са се качи на платформа. Обикновенно не се счупват кутиите и да не е включен режим да позволи изтегляне няколко метра, но сериозно се амортизират защото няма смазване и двигателя ако не работи, но ако може да работи го запали задължително защото така работи помпата на кутията и тя се смазва.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Към Бота:

          Купи И една Кока Кола.

          Ако счупеният болт не тръгва- знаеш как да продължиш.

          Коментар


          • Това, с отверТката го използвай сам.

            Да не ти се наложи да сменяш после и спирачната течност, че ще ти отиде "печалбата" от 5-6 лева.

            А ти ползвал ли си изобщо някога през живота си WD - 40 ?

            Хващам бас, че нямаш понятие.

            Коментар


            • mikomikov, развиваш капачката на казанчето за спирачна течност и топваш една чиста отверка, после с нея капваш на скъсания болт и черпиш някой една кола, но му кажи да не се олива с нея.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • На някои все още не им е станало ясно, че ако болтовете се завинтват (стягат) с динамометричен ключ - винаги ще бъдат изпълнени предписанията на производителя, чиято кола караме.

                Това е изискване и на разследващите причини за ПТП, както и за регресни искове към производителя, но май много сложно става за ума на инж. Ганев.

                ..........

                Преди да приключа казуса, зачетох се и си представих как "се залива" с кола в сервиза скъсан болт във вертикалната равнина... Няма да падне и капка на пода... и ще се пие кола на поразия...

                ........

                Очевидно малко хора познават ефективността на спрея WD-40 с тънък накрайник върху дюзата. Скъсаният болт може да се обходи неколкократно, без на пода да капне капчица. Струята е насочена точно върху желаното място на контакт. Изчаква се малко, за да проникне препарата... (а какви още приложения има..., абе - кофти е, защото за същите пари бих си купил 3-4 коли!!!)

                Формулата на WD-40 е позната само на производителя, а ефектът е непознат на потребителите, защото в България си купуваме... кола...

                Баси инжИнерната мисъл! Баси и чудото!

                ))

                Да не се счита за реклама!

                Коментар


                • Всяко резбово съединение като се развие и завие губи част от своята работоспособност, сцеплението в резбата, тя се изглажда..Българските инженери това го учат, не ги подценявай въобще.
                  Ти си както едни специалиасти на които проблема им беше че една кола от аспуха си вади тел. Викат гледай колко тел навихме, така хванали я и я навили на ръката едно топченце малко им се получило. Казвам - това да ви е проблема момчета, като извади още пак така ще я съберете. И въобще не им прави впечатление че двигателя реве, защото има една конусна телена гарнитура която очевидно липсва и е излязла на тел през ауспуха.
                  Тези моменти на затягане с динамометричен ключ са за нови резбови съединения, но пак добре е да се мерят - успокоява.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    И ......

                    Стари резби и болтове не е препоръчително с динамометричен ключ да се мерят като се стяга. Нови, които са в масло и са развивани веднъж - да.

                    1. Пич, не ми коментирай мненията. Зададен е въпрос - ако можеш - отговори му.

                    2. Нямаш понятие как се работи с динамометричен ключ! С него се стяга! Между другото - той ти дава възможност ДА ОТЧЕТЕШ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ, КОЙТО ПРИЛАГАШ КЪМ РЕЗБОВОТО СЪЕДИНЕНИЕ.

                    ЗНАЧИ: УПРАЖНЯВАШ СИЛА, ДОКАТО СТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СТОЙНОСТ.

                    СТИГНЕ ЛИ ТАЗИ СТОЙНОСТ - СПИРАШ ДА ЗАВИНТВАШ. (скъсали са болта, защото предния път са пренатегнали НАД допустимата стойност)

                    3. ВИНАГИ Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ДОПУСТИМАТА СТОЙНОСТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! ВИНАГИ!

                    Затова производителите дават стойности за ДОПУСТИМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, както и за ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!

                    Божеее, какви дреболии не знаят българските инжИнери...



                    Коментар


                    • И с кока кола става, изпиваш я и изваждаш шпилката.
                      Те най вероятно парчетата ще се развият лесно, има инструмент за вадене на шпилки - парчета от скъсани болтове.
                      Стари резби и болтове не е препоръчително с динамометричен ключ да се мерят като се стяга. Нови, които са в масло и са развивани веднъж - да.
                      Last edited by supertrader; 28.04.2024, 17:48.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Скъсан болт би трябвало да знаят как се вади.

                        Преди това (ако в сервиза нямат!) бих си купил
                        WD-40.

                        Коментар




                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                          Абе в Булгария няма кой да ти смени гумите на колата. В радиала некадърниците така са ми навили болтовете че няма развъртане. Майстора ми не можа, на 2 гумаджии ходих и се отказаха. Ходих и в Радиала - скъсаха един болт и почнахме да се псуваме. В понеделник ще продължаваме да се псуваме

                          Това е отговорна работа (всеки е наясно)!

                          АКО джантите и болтовете СА ОРИГИНАЛНИ, ВЕРОЯТНО ще е достатъчен въртящ момент 120-140 N.m . Това означава, че В СЕРВИЗА ТРЯБВА ДА ПОЛЗВАТ ДИНАМОМЕТРИЧЕН КЛЮЧ!!!

                          Някои "майстори" могат да нацелват "на око" (усет), но нищо не пречи (за твое спокойствие) - да го направят пред теб С ДИНАМОМЕТРИЧНИЯ КЛЮЧ, за да се увериш в стойността на скалата.

                          Вероятно ще ти кажат, че това не се прави, но ти си решаваш.

                          Повтарям: това е отговорна работа!

                          Коментар


                          • bota156, мислиш навън не е така, дори по лошо има защото при завиване пистолета им ги къса и ти продават нови болтове. Тяхната работа е да изкарват пари на първо място казват.
                            Просто не им давай да ти ги стягат, стегни си ги сам и като покараш малко си ги стягаш втори път защото охлабват ако се стягат нормално. Те го знаят и стягат здраво за да не охлабят, да се стегне от раз. После ако трябва да смениш гума на пътя не може да развиеш и викаш пътна помощ и ти струва няколко стотин лева, а резервната ти стои в багажника и си мислиш че като ти се наложи ще може да я ползваш. На два пъти се стяга и глава на двигател, иначе издухват гарнитурите. Дори ако главата е крива само почистваш и стягаш, като минеш няколко хиляди - 2..3 пак стягаш наново, и така 2-3 пъти и ако свалиш главата и я пробваш с плоча дали е равна - а тя права станала. Защото ако се престърже вече разпределителния вал лагерува в легла които не са в една ос и съответно затяга, вземе че задере и ги изхвърлиш тези части и ти става един скъп ремонт. Престъргва се да се зачисти само права глава.
                            Last edited by supertrader; 28.04.2024, 10:04.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Радвам се, че изчерпахме първоначалният спор, а имено:

                              ВСИЧКИ СЕ ОБЕДИНИХМЕ ОКОЛО МОЯТА ТЕЗА:

                              Автомобил с автоматична предавателна кутия (автоматик) - НЕ СЕ ТЕГЛИ!

                              Защо не се тегли - не се интересуваме, но вече знаем, че разходите НИ в подобен случай могат да скочат десетки пъти, над стойността на Пътната помощ.

                              ...........

                              Нововъзникнали въпроси ще коментирам друг път, но за най любопитните - най-същественото:

                              Пътна помощ "не знаела как се прави нещо от техните компетенции???" - ама, моля, не се опитвайте да ме определите отново като незнаещ...

                              Който "не знае как се изтегля автомобил върху платформа" (ако има такъв!) - той ще се научи по трудния начин! Как?

                              Пак ще откриваме колелото!

                              Дано този, същият си е сключил и ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА застраховка "Отговорност на превозвача", защото работодателят ще излезе МОЖЕ БИ "СУХ", но пък незнаещият ще отнесе регресната отговорност, а вероятно и работодателя, който не е осигурил квалифициран работник.

                              И топлата вода открихме... И въжето за теглене на автоматици сме открили преди Европа! Кой като нас!

                              Със здраве!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                mikomikov, не си имал сблък та практика и затова си мислиш че може да има специалисти от пътна помощ които да знаят за всеки един автомобил могат ли да го теглят и колко и как се включва режима. Не става въпрос да се включи да го теглиш 50км, понякога и за 5 метра за да се изтегли с лебедка на платформата. Производителите постоянно променят някакви неща, за само 1 месец някои са направили няколко промени. Дори не могат да се сглобяват частите, а изглеждат еднакви. Такива специалисти няма как да има, и понеже някои знаят че не са и има платформи които се вклинват под автомобила и ползват тях за да не се превъртят въобще двигателните колела. А ти имаш само един автомобил да проучиш и да се информираш. Виждал съм на кутията има щифт, който е болт и може да се развие след което колелата се въртят свободно. Не вярвам застраховка да ти покрие разходи за специална платформа, тя може да трябва 500км да измине. Да знаеш че не се чупят толкова лесно, защото това е автомобил и е предвидено примерно че двигателя може да изгасне и тогава дали го теглиш или изминава някакви метри по инерция с изгасен двигател е едно и също, но това е винаги на драйв или ако успее да изключи на неутрална. Ресурса на кутията се намалява от такъв инцидент. Не харесвам автоматиците, техните кутии са консуматив.
                                Абе в Булгария няма кой да ти смени гумите на колата. В радиала некадърниците така са ми навили болтовете че няма развъртане. Майстора ми не можа, на 2 гумаджии ходих и се отказаха. Ходих и в Радиала - скъсаха един болт и почнахме да се псуваме. В понеделник ще продължаваме да се псуваме
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X