Кутиите (ако имаме предвид автоматична предавателна кутия) не се "чупят" (израз на български инжИнер), АКО се спазват предписанията на производителя.
Бих казал, не се "чупят", а в споменатия случай (на "теглене" до сервиз "по български ") - недопустимо се износват фрикционните дискове, което изисква скъпо струващи части и скъп ремонт: демонтаж, смяна, монтаж и изпитване от квалифициран специалист.
Със сигурност не е малко да знаеш, че помпата подава масло при необходимото налягане, но това е крайно недостатъчно, за да се дават произволни съвети във форум в нета.
За да свържа повода ми за коментар със случая на Бота, както и, за да не остане някой с грешно впечатление - ще спомена, че ВСЯКА част, механизъм или възел от превозното средство има препоръчителен диапазон на момента на затягане.
Гореспоменатият специалист в специализиран сервиз, знае стойността на момента на затягане (за да не се скъса болта при следващ ремонт), например на съединителя на преобразователя на въртящ момент и масления филтър при монтаж... И не се върти "на пожар" с пистолета за сгъстен въздух..
(8 - 10 N.m), а НЕ над тия стойности!
По този начин производителят гарантира безотказна работа при определени условия или режими на работа на двигателя.
И, разбира се - може да му се потърси отговорност... и ще плаща "като поп"!
Бих казал, не се "чупят", а в споменатия случай (на "теглене" до сервиз "по български ") - недопустимо се износват фрикционните дискове, което изисква скъпо струващи части и скъп ремонт: демонтаж, смяна, монтаж и изпитване от квалифициран специалист.
Със сигурност не е малко да знаеш, че помпата подава масло при необходимото налягане, но това е крайно недостатъчно, за да се дават произволни съвети във форум в нета.
За да свържа повода ми за коментар със случая на Бота, както и, за да не остане някой с грешно впечатление - ще спомена, че ВСЯКА част, механизъм или възел от превозното средство има препоръчителен диапазон на момента на затягане.
Гореспоменатият специалист в специализиран сервиз, знае стойността на момента на затягане (за да не се скъса болта при следващ ремонт), например на съединителя на преобразователя на въртящ момент и масления филтър при монтаж... И не се върти "на пожар" с пистолета за сгъстен въздух..
(8 - 10 N.m), а НЕ над тия стойности!
По този начин производителят гарантира безотказна работа при определени условия или режими на работа на двигателя.
И, разбира се - може да му се потърси отговорност... и ще плаща "като поп"!
Коментар