Продължават споровете за трасето на магистрала "Струма"

Магистрала "Струма". Снимка: АПИ

Продължават споровете за трасето на магистрала "Струма"

от Екип на Investor.bg | 08.09.2017 10:26

Пет варианта за изграждането на автомагистрала "Струма" в участъка от Симитли до Кресна ще обсъждат жителите на двете общини в понеделник, 11 септември, съобщи БНТ.

Общинският съвет на Кресна е взел решение да подкрепи варианта, при който се предвижда магистралата да се раздели в две платна, съобщи кметът на града Николай Георгиев. В посока Кулата да се използва сега съществуващото трасе, а в посока София да бъде изградено ново, което да минава източно от дефилето.

"Трябва да има магистрала "Струма". Най-евтин вариант, най-малко засягащ природата и мисля, че и най-бързия. Няма да има време да се изнесат и двете платна източно от Кресна", заяви той. 

"Най-важно е това решение, което може да бъде реализирано. Което ще бъде така избрано, че да бъде абсолютно технически състоятелно и възможно. То трябва да бъде екологично, отговорно към средата, през която трябва да премине и финансово обвързано", коментира Мирослав Мазнев от Камарата на строителите в България.

Веселин Грозданов от "Зелен транспорт" припомни, че изтича срокът на програмния период 2014 – 2020. Той предупреди, че ако до 2022 година остане дори един недовършен метър, ще трябва България да възстанови получените евросредства.

Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров изтъкна, че при разделен трафик няма да имаме насрещно движещи се потоци.

Според някои еколози обаче в този случай природата в района ще бъде унищожена. За това, според тях, трафикът трябва да бъде изнесен изцяло на изток от дефилето или да бъде изграден тунел.

"Единственият вариант, за да не бъде унищожена тази природа, е пълно изнасяне на магистралата извън Кресненкото дефиле. Дали това ще бъде вариантът тунел или цялата магистрала на изток - това са двата единствено допустими варианта", заяви Андрей Ковачев, еколог от сдружение за дива природа "Балкани".

Рубрики
Kъм пълната версия