Apple ще разчита на емоционален маркетинг заради ирационалната цена на iPhone X

от Бойчо Попов | 13.09.2017 14:24

гледано: 3812   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
3 гласа

Вече минава 21:20 часа във вторник вечер (българско време), когато шефът на Apple Тим Кук произнася едно от най-повтаряните и символични изречения в технологичния свят: „And we have one more thing“ (Имаме и още нещо), каза Кук и помаха с широка усмивка към ликуващото мнозинство в Steve Jobs Theater – амфитеатралната зала, която носи името на съоснователя на Apple Стив Джобс. Име, с което свързваме и самия iPhone.

Но и самата публика знае какво ще последва – новият флагман iPhone X. Или, както го нарича още Кук самодоволно, „бъдещето на смартфоните“.

Всъщност дизайнерите са се постарали: почти безграничен OLED дисплей, iPhone X се отключва чрез 3D разпознаване на лицето (Face ID), зарежда се и без кабели. Дизайнът изглежда освежаващо различен.

С по-големия дисплей вече няма място за познатия „хоум бутон“, с който потребителят се връща от всяко приложение в главното меню. 

От 3 ноември смартфонът от високия клас ще бъде наличен в цветовете сиво и сребърно и в България. Но цената е висока - за версията с 64 GB памет клиентите трябва да платят в Европа около 1150 евро, а моделът с 256 GB памет е 1320 евро.

Въпросът е дали хората са готови да платят тези цени. Защото и свръхмодерният iPhone X всъщност идва с много от функциите, които отдавна познаваме от конкуренти на Apple, като например Samsung, Xiaomi или стартъпа Essential. 

Разпознаването на лица, което Apple толкова шумно обяви, е познато от моделите Galaxy S8 и S8 + на Samsung (въпреки че имаше някои технически проблеми). Освен това и двата смартфона също убеждават с почти безгранични дисплеи - и за цена доста под 1000 евро. Но и при Essential Phone дисплеят заема почти цялата предна страна. Дали пък Apple наистина не изостава, куцайки зад тенденциите?

Apple е почти обречен да се приземи с iPhone X. Иначе казано - концернът започна да танцува един рискован танц по бръснача. И самите мениджъри в Купертино са наясно, че много технически характеристики не са изключителни или не са първите, които се появяват на пазара. Критиците отдавна обвиняват калифорнийската компания, че ѝ липсва собствената иновация, а много от техническите ѝ нововъведения често са само копия.

При цена над границата от 1000 евро е повече от спорно дали през идните месеци Apple отново ще успее да продаде повече смартфони. Тим Кук може да успее само ако Apple продължи да поддържа магията, която обгражда поколенията iPhone години наред. В края на краищата става дума за мъдър, емоционален маркетинг. Защото цената на новия смартфон в никакъв случай не е рационална. 

Така че никак не е чудно, че с първите си думи по време на събитието с емоционални думи Кук напомни за покойния основател на Apple Стив Джобс. За минута отново я видяхме – онази стара магия, с която Apple се превърна в най-ценната и най-модерната технологична компания в света. Точно на тази магия ще разчитат и ще се надяват в следващите месеци в Купертино.

Рубрики
Kъм пълната версия